جزئیات دیدار شمخانی با رئیس امارات

ریال نیوز : دریابان شمخانی در دیدار با رئیس امارات متحده عربی گفت : امروز جهان اسلام و منطقه خلیج فارس بیش از هر چیز به مودت، همکاری و هم‌گرایی نیاز دارد .

به گزارش ریال نیوز ، دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به ابوظبی با «محمد بن‌زاید بن‌سلطان آل‌نهیان» رئیس امارات متحده عربی دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه و مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با او گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط دوجانبه و همچنین اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو کشور بر ضرورت گسترش و تعمیق روابط ایران و امارات متحده عربی در همه حوزه‌ها تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان روند رو به افزایش مراودات سیاسی اقتصادی میان تهران و ابوظبی طی سال‌های اخير و نقش ویژه‌ی رئیس امارات متحده عربی در این زمینه را مثبت و مهم ارزیابی کرد و گفت:

ایران و امارات می‌توانند در مسیر گسترش همکاری‌های دوجانبه و تقویت دیپلماسی همسایگی گام‌های بلندی بردارند.

شمخانی با تبیین نقش عوامل بحران‌زا که با هدایت کشورهای فرامنطقه‌ای، امنیت و ثبات خلیج فارس را تهدید می‌کند، اظهار داشت: تلاش برای دست‌یابی به امنیت دسته‌جمعی متکی بر توان‌مندی‌های بومی می‌تواند پایان‌بخش بسیاری از بحران‌های فعلی باشد.

مشکلات موجود عمدتا ناشی از مداخلات بیگانگان و شیطنت‌های آمریکا و رژیم صهيونيستي در حوزه خلیج فارس است.

شکل گیری منطقه قوی تر آرمانی دست یافتنی است که همه باید در مسیر آن گام برداریم

باید با جدیت، کلیه موانع داخلی و خارجی در راه همکارهای دوجانبه به ویژه همکاری‌های اقتصادی-تجاری را شناسایی و به سرعت از سر راه برداشت، زیرا هرگونه تاخیر در این زمینه به زیان همه خواهد بود.

امروز جهان اسلام و منطقه خلیج فارس بیش از هر چیز به مودت، همکاری و هم‌گرایی نیاز دارد. این مهم می‌تواند موجب اعتلاء همه کشورهای اسلامی شده و رفاه و آرامش را به ارمغان بیاورد.

در این دیدار «شیخ محمد بن‌زاید» رئیس امارات متحده عربی نیز با ابراز خرسندی از سفر دریابان شمخانی به امارات و همچنین تبریک توافق اخیر میان تهران و ریاض که گامی تعیین کننده در هم افزایی و همگرایی کشورهای منطقه است، اظهار امیدواری کرد در این سفر صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شود.

رئیس امارات متحده عربی تصریح کرد: امارات بسیار علاقه‌مند است و آمادگی دارد با رفع برخی سوء تفاهم‌ها میان دو کشور، روابط و مناسبات دوجانبه را در همه حوزه‌ها به بالاترین سطح ارتقاء دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا