جزئیات دیدار پاپ و شاه بحرین

ریال نیوز : پاپ فرانسیس پس از ورود به بحرین در نخستین سفر خود به این کشور خواستار احترام به حقوق بشر و آزادی دینی و بهبود شرایط زندگی میلیون‌ها کارگر در منطقه خلیج فارس شد.

به گزارش روسیاالیوم، پاپ فرانسیس پس از ورود به بحرین در نخستین سفر خود به این کشور خواستار احترام به حقوق بشر و آزادی دینی و بهبود شرایط زندگی میلیون‌ها کارگر در منطقه خلیج فارس شد.

بر اساس این گزارش، پاپ در دیدار با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و مسئولان بلندپایه این کشور درباره احترام و تسامح و آزادی دینی در قانون اساسی بحرین سخن گفت.

وی گفت: اینها تعهداتی است که باید مستمرا جامه عمل بپوشد تا آزادی دینی کامل شود و تنها محدود به آزادی عبادت نشود همچنین همه گروه‌ها و افراد با کرامت و فرصت‌های برابر و بدون تبعیض و نقض حقوق اساسی انسان به رسمیت شناخته شوند.

پاپ افزود: من قبل از هر چیز به حق زندگی فکر می کنم چرا که همواره باید مورد توجه قرار گیرد حتی هنگامی که مجازات های علیه برخی اعمال می شود، نباید حتی زندگی این افراد نابود شود.

وی همچنین خواهان تضمین شرایط ایمن و شایسته برای انسان‌ها در هر منطقه و مکانی شد.

این در حالی است که جمعیت الوفاق بحرین به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به این کشور و احتمال سوء استفاده رژیم آل خلیفه از این سفر، بیانیه‌ای منتشر و تأکید کرد که حکومت در بحرین، توسط مردم آن انتخاب نشده است.

الوفاق با انتشار این بیانیه در صفحه توئیتر خود نوشت، مسئولان بحرین قصد بهره‌برداری از این سفر را دارند و وضعیت حقوق، آزادی و تسامح در این کشور به شدت بحرانی است.

جمعیت الوفاق اعلام کرد که آل خلیفه با سوء استفاده از این سفر، قصد دارد بر ظلم و تبعیض مذهبی سرپوش بگذارد، ولی زندان های این رژیم، مملوء از روحانیون، اساتید، نخبگان و شخصیت های ملی‌گرایی است که تحت انوع شکنجه و تحقیر قرار دارند.

الوفاق با اشاره به ظلم مسئولان بحرین به آیت الله عیسی قاسم، تأکید کرد که ده ها نفر از علما از جمله شیخ علی سلمان در زندان های رژیم زندانی هستند و دهها هزار نفر دیگر نیز قربانی تبعیض سیاسی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شش =

دکمه بازگشت به بالا