جزئیات نشست خبری مشترک رئیسی با امیر قطر

ریال نیوز : رئیس جمهور گفت: توسعه و گسترش روابط بین دو کشور ایران و قطر مورد تأکید ما است.

به گزارش ریال نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، اظهار داشت: خوشحالم از اینکه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و همراهان وی دعوت جمهوری اسلامی ایران را اجابت کردند و در کشور ما هستند و ما میزبان آنها هستیم.

وی بیان کرد: در مذاکراتی که داشتیم، علاوه بر تأکید بر گسترش روابط بین ایران و قطر در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی، گردشگری و انرژی در این باره بحث شد که سرمایه گذاری‌های مشترکی بین دو کشور انجام شود. همچنین توسعه و گسترش روابط بین دو کشور مورد تأکید ما قرار گرفت.

رئیسی گفت: در سفری که اسفندماه به کشور دوست، برادر و همسایه خود یعنی قطر داشتیم، مذاکراتی انجام شد و اقدامات مقدماتی برای توسعه روابط انجام شده اما برای به نتیجه رسیدن آنچه در دوحه مطرح شد و در نشست امروز هم بر آن تأکید شد، لازمه آن انجام اقداماتی از جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون مشترک دو کشور و عزیزانمان در کشور قطر است.

رئیس جمهور ادامه داد: امیر قطر هم تأکید کردند این روابط حتماً بین دو کشور می‌تواند در حوزه‌های مختلفی گسترش پیدا کند.

هرگونه دخالت خارجی در منطقه برای امنیت منطقه مضر خواهد بود

وی افزود: از نکات مشترکی که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت، موضوع حل مسائل منطقه به دست مدیران و مسئولان و کسانی که در منطقه حضور دارند، بود. هرگونه دخالت کشورهای خارجی و غربی‌ها در منطقه نه تنها در منطقه امنیت ساز نیست بلکه برای امنیت منطقه مضر خواهد بود. دست توانای مدیران منطقه می‌تواند مسائل منطقه را حل و فصل کند.

هر چه زودتر محاصره یمن شکسته شود

رئیسی اظهار داشت: دو کشور تأکید داشتیم بر مسائل منطقه به ویژه یمن و باید هر چه زودتر محاصره یمن شکسته شود و مردم یمن باید بتوانند برای کشور خودشان تصمیم بگیرند. همچنین بر این مسئله تأکید شد مردم افغانستان باید نسبت به کشور خودشان نگاهی فراگیر داشته باشند به گونه‌ای که بتواند همه گروه‌های سیاسی و قومیت‌ها را در برگیرد و بتواند امنیتی پایدار در افغانستان، برقرار کند.

رئیس جمهور گفت: همچنین نسبت به آزادی فلسطین و قدس شریف تأکید داریم. باید محاصره مردم غزه شکسته شود و جنایات هولناکی که توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود باید پایان پذیرد.

وی افزود: جا دارد شهادت خانم شیرین ابوعاقله را به خانواده وی و امیر قطر تسلیت بگویم. یقین داریم این گونه جنایات نمی‌تواند به هیچ عنوان برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز باشد. بلکه نفرت عمومی را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بیش از پیش خواهد کرد.

رئیسی تأکید کرد: یک خبرنگار آزاده با ظلم رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و امروز جامعه خبرنگاران و رسانه‌ها از یک سو باید به خود ببالند که صدای مظلومیت مردم فلسطین را به عالم مخابره کردند و از طرف دیگر باید بدانند این جنایات حتماً پایدار نخواهد بود.

سفر امیر قطر به نقطه عطفی در ارتقای روابط بین دو کشور و ملت است

رئیس جمهور گفت: بدون تردید سفر امیر قطر به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در ارتقای روابط بین دو کشور و ملت است و حتماً می‌تواند نقش بسزایی در جهت تقویت روابط دو کشور و همکاری‌های ایران و قطر در سطح منطقه‌ای و جهانی داشته باشد. یک بار دیگر به امیر قطر و همکاران وی خوش آمد عرض می‌کنم و امیدوارم این سفر همراه با خیر و برکت برای دو کشور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا