جنگ میان تسلا و فولکس واگن ادامه دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن گام بلندی را برای ورود به عرصه رقابت در حوزه خودروهای برقی برداشته است و حالا پس از دیدار ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا از این کارخانه، یکی از مدیران ارشد آلمانی این خودرو ساز در گفتگویی ادعا کرده است که حتی تسلا هم نخواهد توانست در این زمینه حریف آنان شود.

دور خیز فولکس واگن برای غلبه بر تسلا

برند استرلو، رئیس شورای کار و نماینده کارفرمایی شرکت فولکس واگن در گفت و گو با روزنامه آلمانی ولت آم سونتاگ گفت: گروه خودروسازی فولکس واگن در موقعیتی  قرار دارد که می‌تواند به راحتی بر شرکت تسلا غلبه کند؛ هم از نظر کمی و کیفی در ساخت خودروهای برقی و هم در بخش توسعه نرم افزاری و فناوری.

او در این باره توان فولکس واگن در بازار رقابتی خودروهای برقی می‌گوید: اگر تسلا 3 کارخانه تاسیس کند که بتوانند 300 هزار  تا 500 هزار خودرو در آن‌ها تولید شود، در حال حاضر ما بر روی واحدهای تولیدی کار می‌کنیم که به راحتی می‌توانند بین 900 هزار تا 1.5 میلیون خودرو برقی در سال تولید کنند. ما می‌خواهیم در سال 2023 یا حتی زمانی زودتر از آن، به این هدف گذاری خود برسیم.

این مسئول ارشد شرکت فولکس واگن درباره پلتفرم ویژه فولکس واگن برای خودروهای برقی معتقد است  پلتفرم ماتریکسی رانندگی برقی فولکس واگن یک برتری بزرگ و چشمگیر به این خودروساز می دهد، زیرا می‌توان هر وسیله نقلیه‌ای با هر برند و نشان تجاری را از روی پلتفرم ساخت.

آرتمیس: برنامه‌ای برای جهان خودروهای برقی

او همچنین انتظار دارد گروه ویژه مهندسی «آرتمیس» زیر نظر مدیر شرکت آئودی، مارکوس دوسمان برتری تسلا در زمینه فناوری را به چالش بکشد. به اعتقاد استرلو نوین سازی سازماندهی نرم افزاری خودرو، جایی که تمام عملیات نرم افزاری خودروسازان در آن عملیاتی می‌شود، گام درستی است که فولکس واگن در این راستا برداشته است.

او معتقد است باتوجه به اینکه تسلا در حال حاضر نرم افزار خود را در خودروهای مختلفی در حال استفاده دارد و از آن برای جمع آوری اطلاعات بیشتر استفاده می کنند، اگر سامانه نرم افزاری فولکس واگن را مستقیما وارد خودروهای خود کنند، در مدت زمان کوتاهی داده های بیشتری خواهیم داشت.

ایلان ماسک پشت خودرو برقی فولکس واگن نشست

هفته گذشته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا به آلمان سفر کرد و با هربرت دیس، مدیرعامل شرکت فولکس واگن در هواپیمای شخصی او دیدار کرد. با اینکه مسئولان فولکس واگن دیدار این دو مدیر برجسته دنیای فناوری‌های نوین خودروسازی را تایید کردند، اما هیچ گونه توضیح بیشتری در باره ماهیت و جزئیات این دیدار ارائه ندادند. به گزارش بلومبرگ، هربرت دیس در فرودگاه برانشوایگ خودرو برقی ID.3 شرکت فولکس واگن را برای تست رانندگی در اختیار ایلان ماسک قرار داد. همچنین ماسک خودرو SUV برقی جدید فولکس واگن با نام ID.4، که قرار است در اواخر سال میلادی جاری به تولید نهایی برسد را بررسی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا