حذف قرعه‌کشی خودرو فقط با افزایش تولید

ریال نیوز : یک کارشناس خودرو گفت : در حال حاضر با توجه به تولید پایین هیچ جایگزینی برای قرعه‌کشی وجود ندارد.

به گزارش ریال نیوز، کاکایی کارشناس خودرو درباره حذف قرعه کشی و تأثیر آن بر کاهش قیمت خودرو گفت : در ازای حذف قرعه‌کشی هیچ جایگزینی وجود ندارد، بلکه وقتی تولید بالا برود قرعه کشی برداشته می‌شود. اگر همچنان دستوری قیمت بگذاریم و تولید پایین باشد و چند میلیون نفر برای خرید خودرو در صف بایستند راهی جز قرعه‌کشی وجود ندارد.

به گفته این کارشناس خودرو ؛ قرعه‌کشی به این خاطر پیشنهاد شد، چون مسوولین دیدند مثلا هشت میلیون نفر برای خرید خودرو ثبت نام می‌کنند. این وسط کسانی که زودتر ثبت نام می‌کردند یا به عبارتی زرنگ‌تر بودند از این رانت برخوردار می‌شدند، لذا به زعم مسوولین امر، برای جلوگیری از این مدل توزیع رانت که به نظر آن‌ها روش عادلانه تری بود! قرعه‌کشی ابداع شد؛ لذا تا هنگامی که شرایط فعلی وجود داشته باشد قرعه‌کشی انجام می‌شود و راهی جایگزین قرعه‌کشی وجود ندارد.

وی افزود: برعکس اگر قرعه‌کشی برداشته شود قیمت‌ها بالا می‌رود به این دلیل که به سمت آزاد سازی حرکت کرده ایم؛ لذا برای اینکه به این مرحله برسیم، افزایش تولید ضروری است. افزایش تولید نیز نیازمند سرمایه گذاری و انتقال ارز به کشور، توسعه تکنولوژی و رفع موانع تولید است.

کاکایی گفت: حقیقت آقای وزیر در لفافه به مردم گفتند سال دیگر با پشتیبانی و رفع موانع از پیش روی تولید خودرو، شاهد افزایش تولید خودرو خواهیم بود. یعنی میزان تولید آنقدر بالا می‌رود که سال بعد نیازی به قرعه کشی نخواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا