حمایت سازمان منطقه آزاد قشم از دانش بنیان ها

ریال نیوز : نشست جمعی از مدیران، صاحب نظران و کارآفرینان موسسات دانش بنیان فعال در مرکز بین المللی رشد قشم با حضور دکتر علی اکبر رضایی، دستیار ویژه و سیدمجتبی زریباف، مشاور عالی اقتصادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی اکبر رضایی دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم اظهار کرد: استفاده از ظرفیت ها و توسعه فعالیت های شرکت های دانش بنیان با توجه به نیازها و پتانسیل های موجود در جزیره قشم، یکی از راهبردهای اصلی سازمان منطقه آزاد قشم و دکتر فتح الهی مدیرعامل محترم این سازمان است.

وی ادامه داد: برنامه ای جامع و عملیاتی مبتنی بر ظرفیت های جزیره قشم و براساس سیاست گذاری های انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم آماده شده و در آینده نزدیک جهت اخذ نظرات کارشناسان و صاحب نظران در اختیار فعالان حوزه های پژوهشی و موسسات دانش بنیان قرار خواهد گرفت.

دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آژاد قشم افزود: یکی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در این برنامه، استفاده از نیروی متخصص و صاحب دانش است و نیروی های انسانی بومی و ساکن جزیره خواهد بود.
رضایی با بیان این که با وجود پیشرفت های صورت گرفته طی سال های گذشته، هنوز تا نقطه مطلوب فاصله معناداری وجود دارد، افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند تبدیل دانش به مهارت هستیم و این کار با سیاست گذاری صحیح و دقیق به دست خواهد آمد.

وی تاکید کرد: واحدهای دانش بنیان فعال در مرکز رشد قشم باید به سمت فعالیت های تخصصی بروند و با هدف گذاری درست محصولات فناورانه و دانش بنیانی در سطح بین المللی تولید کنند تا از این طریق امکان درآمدزایی و توسعه بیشتر برای آنها فراهم شود.

به گفته دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ پژوهشگران و سرمایه گذاران باید در کنار یکدیگر جهت استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای توسعه پایدار جزیره قشم تلاش کنند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: باید با سیاست گذاری صحیح با سرعت به سمتی حرکت کنیم که واحدهای دانش بنیان فعال در قشم تبدیل به مراکز اصلی علمی، فکری و پرورش نیروی انسانی متخصص جهت رفع نیازهای منطقه و ایجاد توسعه و اشتغال پایدار در جزیره شوند.

براساس این گزارش مشاور عالی اقتصادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه اظهار کرد: در جزیره قشم نیازمند ترویج نگاه و رویکرد جدید برای جذب سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های دانش بنیان هستیم.

سید مجتبی زریباف ادامه داد: در دنیای امروز سرمایه گذاری تجاری براساس بیشینه سرمایه و منابع انسانی متخصص با استفاده از فرآیندهای مبتنی بر دانش و فناوری صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: تاکید دکتر فتح الهی، مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد قشم استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جزیره قشم بر مبنای هدف گذاری های دقیق و صحیح جهت استفاده از توان پژوهش و همچنین واحدهای فناور و دانش بنیان می باشد.

مشاور عالی اقتصادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: موضوع شهر و جزیره هوشمند یکی از موضوعاتی است که برای اجرای آن در حال برنامه ریزی و تهیه زیرساخت های آن با استفاده از ظرفیت های موجود در قشم هستیم.

به گفته زریباف؛ تربیت و استقرار منابع انسانی متخصص در جزیره قشم یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای پیشرفت و توسعه پایدار این منطقه است که با اولویت حضور نیروهای بومی در این عرصه ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که نیروی انسانی متخصص شناسایی و به نقطه مورد نظر هدایت نشود، نمی توانیم از ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصاد دانش بنیان استفاده کرد.

مشاور عالی اقتصادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان گفت: با آسیب شناسی وضعیت موجود و بررسی چالش ها باید به دنبال رفع موانع بود و برای توسعه و تبدیل قشم به الگوی نیروی انسانی متخصص و استفاده از توان اقتصادی واحدهای دانش بنیان بهره گرفت.

براساس این گزارش در بخش دیگری از این جلسه مدیر مرکز بین المللی رشد نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی درباره فعالیت های و واحدهای فعال در این مرکز پرداخت.

کمال بیرامیان بیان کرد: مرکز بین المللی رشد با برنامه ریزی برای کارآفرینی و حمایت از واحدهای فناور و دانش بنیان فعال در منطقه، به دنبال رشد و توسعه اقتصاد منطقه و کشور می باشد.

گفتنی است در این جلسه رامین جعفرپور، سرپرست مديریت فناوري اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم، مهران یاسمی، مشاور مدیر مرکز بین المللی رشد و جمعی از چهره های دانشگاهی، صاحب نظران و مدیران واحدهای فناور و دانش بنیان فعال در قشم به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا