حمایت چین از حضور ایران در سازمان شانگهای

ریال نیوز : سفیر چین در ایران با تاکید بر لزوم توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور گفت: چین از حضور جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های شانگهای حمایت می کند.

به گزارش ریال نیوز ، چانگ هوا بعد از ظهر شنبه در نشست توسعه مبادلات تجاری ایران و چین در انزلی اظهار کرد: گیلان استان گردشگری و اقتصادی ایران است.

وی با اشاره به این که دولت ایران اهمیت زیادی برای توسعه همه جانبه اقتصادی قائل است، افزود: چین از حضور جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای حمایت می‌کند.

سفیر چین در ایران تاکید کرد: چین آماده تقویت همکاری با کشورهای در حال توسعه است.

چانگ هوا ادامه داد: ایران از قدیم جایگاه ویژه ای در جاده ابریشم داشت و امروزه نیز در پروژه یک کمربند یک جاده نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی به صادرات گسترده کالا توسط ۱۵ هزار قطار باری به اروپا از چین در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: دولت چین به دنبال افزایش این آمار است.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه بنادری مانند کاسپین به دلیل تبلیغات ضعیف کمتر شناخته شده هستند، گفت: شرکت‌های چینی را برای حضور و سرمایه گذاری بیشتر در گیلان تشویق می‌کنیم.

چانگ هوا با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مهم همچون شانگهای در چین ادامه داد: پیشنهاد می‌شود شرکت‌های مستقر در بندر کاسپین با حضور در نمایشگاه‌هایی از این دست، علاوه بر معرفی و عرضه محصولات تولیدی خود بندر کاسپین را نیز تبلیغ کنند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه هرچه بیشتر حمل و نقل ترکیبی و ضرورت اتصال بنادر به راه آهن سراسری اظهار کرد: با راه اندازی راه آهن رشت به انزلی علاوه بر افزایش ترانزیت کالا، زمینه‌های رونق اقتصادی در گیلان نیز فراهم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا