خبردار به احترام هندبال!

ریال نیوز : شاخص ترین و پر افتخار ترین رئیس فدراسیون هندبال بعد از انقلاب تا کنون کیست؟

به گزارش پایگاه خبری ریال نیوز ؛ شاید کمتر کسی در اسفندماه سال ۹۷ فکر می‌کرد که علیرضا پاکدل ناجی هندبال ایران خواهد شد و یا شاید اصلا کسی فکرش را نمی‌کرد او با این سن در جوانی لقب پر افتخار ترین رئیس فدراسیون تاریخ هندبال را به خود اختصاص دهد.

مدیر جهادی توانست در هندبال ایران انقلاب کند به خوبی با شرایط و سختی ها کنار آمد و بر کرونا غلبه کرد تا به همگان ثابت کند عزت و ذلت دست خداست، او حالا در آستانه آخرین روز های دوره چهار ساله ریاست فدراسیون خود قرار دارد و با خیال آسوده و مطمئن به استقبال انتخابات اسفندماه ۱۴۰۱ خواهد رفت.

پاکدل که از خانواده هندبال است لقب فدراسیون شش ستاره را به خود اختصاص داد‌ و توانست برای اولین بار در طول تاریخ تیم ملی هندبال بانوان بر جایگاه چهارم آسیا قرار گیرد و به مسابقات قهرمانی جهان برای نخستین بار اعزام شود‌. او همچنین در دوران مدیریتش موفق شد برای دومین بار تیم ملی هندبال مردان ایران جواز شرکت در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند‌. تیم ملی نوجوانان دختر ایران برای نخستین بار قهرمان قاره کهن شدند و برای اولین بار حالا عازم مسابقات قهرمانی جهان است‌. تیم ملی جوانان دختر ایران برای نخستین بار موفق شد بر جایگاه دوم رقابت های قهرمانی آسیا قرار گیرد و به مسابقات قهرمانی‌جهان برای نخستین باز اعزام شد‌. تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران برای نخستین بار به مقام قهرمانی آسیا رسید و برای اولین بار در طول تاریخ مدال جهانی هندبال ایران با کسب برنز مسابقات جهانی توسط ساحلی بازان نوجوان در یونان به دست آمد. تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان مردان ایران برای اولین بار بر بام قاره کهن قرار‌ گرفت و برای دومین بار در طول تاریخ هندبال کشور به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شد و نتایج درخشانی کسب نمود.

این‌ها بخشی از افتخارات فدراسیون شش ستاره علیرضا پاکدل در مدت زمان سه سال ریاست فدراسیون هندبال است‌، فدراسیونی که ممکن است تعداد قهرمانی آن در مسابقات قهرمانی آسیا تا پایان سال و دوره چهار ساله پاکدل بیشتر هم شود، چرا که هنوز تیم های ملی نوجوانان و جوان پسر در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکرده است و امید می‌رود با کسب یکی از مقام های اول تا سومی آسیا تعداد افتخارات مدیر پاکدل افزایش یابد.

هرچند نباید از حضور تیم های ملی بانوان و اقایان در بازی‌های کشورهای اسلامی غفلت کرد چون جامعه هندبال به خوبی به درخشش و کسب مقام آنها در این مسابقات امیدوار هستند.

با تمام عناوین و افتخارات کسب شده برای هندبال ایران در زمان ریاست علیرضا پاکدل او لقب پر افتخار و شاخص ترین رئیس فدراسیون بعد از انقلاب تا کنون را در رشته هندبال به خود اختصاص داد و این افتخارات فقط ظرف مدت زمان سه سال کسب شد سه سالی که نیمی از آن‌ کل دنیا به ویژه ایران درگیر شرایط خاص بیماری منحوس کرونا بود.

البته فراموش نکردن این‌ نکته در پایان الزامی است که فدراسیون هندبال در سال ۱۴۰۰ موفق ترین فدراسیون ورزشی کشور لقب گرفت و هندبال پر افتخار ترین ورزش ایران در سال ۱۴۰۰ شناخته شد.

ادامه دارد…

یادداشت ؛ صمد خزایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا