خبر خوب برای واردکنندگان

به گزارش ریال نیوز، تقی تقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی اجرای این تفاهم‌نامه، تیم‌های مشترکی بین سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شده تا برای کالاهای وارداتی که به تایید استاندارد از سوی هر دو مرجع نیاز دارند، از این به بعد فقط یک بار نمونه‌برداری و یک بار آزمون انجام شود و نتیجه مورد قبول هر دو دستگاه قرار بگیرد.

وی افزود: پیش از انعقاد این تفاهم‌نامه یک بار سازمان ملی استاندارد نمونه‌برداری و آزمایش را انجام می‌داد، سپس صاحب کالا به دامپزشکی مراجعه می‌کرد و مجددا این فرآیند تایید استاندارد انجام می‌شد.

مدیر دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه روش قبلی باعث هدررفت زمان و بالا رفتن هزینه واردکننده شده بود،‌ اظهار کرد که این طرح حدود سه هفته پیش نهایی شده و در حال حاضر اجرا می‌شود.

به گفته وی، سازمان ملی استاندارد قبلا با سازمان غذا و دارو تفاهم‌نامه مشابهی داشته داشته و اکنون با سازمان دامپزشکی هم این تفاهم‌نامه امضا شده که طبق آن برای تایید استاندارد کالاهای وارداتی یک بار نمونه‌برداری و یک بار آزمون انجام می‌شود، اما نتایج قابل تسری به هر دو دستگاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + دو =

دکمه بازگشت به بالا