خطر مالیات از بیخ گوش آگهی های مطبوعات گذشت

ریال نیوز : سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که نشریات و مطبوعات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای چاپ و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در سال آینده معاف شوند.

به گزارش ریال نیوز، رحیم زارع در توضیح مصوبات عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: طبق کمیسیون تلفیق، نشریات و مطبوعات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای چاپ و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در سال آینده معاف می شوند. براین اساس، تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه ها و نشریات در سال ۱۴۰۱ مشمول جز (۳) بند ( ب) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند در جرائم غیرعمد و کاهش آسیب‌های اجتماعی مترتب بر خانواده آنها ناشی از حضور سرپرست خانواده در زندان، مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال از منابع درآمد سالانه بندهای (ت) و (ج) ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث رانندگی ناشی از وسایل نقلیه به ستاد دیه کشور اختصاص داده می شود. وزارت نفت نیز از طریق بخش خصوصی مجاز شد تمهیدات لازم جهت دو مورد را فراهم کند که شامل احداث واحدهای RCD در پالایشگاه‌های نفتی به منظور کاهش درصد گوگرد نفت کوره می‌شود. پرداخت هزینه احداث این واحدها از افزایش درآمد حاصله امکان پذیر است. همچنین افزایش درصد میعانات گازی در خوراک پالایشگاه‌های نفتی کشور تا حد مجاز به منظور کاهش درصد نفت کوره حاصل در پالایشگاه های نفتی انجام خواهد شد.

زارع خاطرنشان کرد: دولت مکلف شد از طریق سازمان انرژی اتمی و همکاری و اخذ نظر وزارتخانه های نیرو، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و درمان و علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی دولتی خصوصی و انجمن‌های علمی مرتبط، سند جامع و نقشه راه توسعه صنعت هسته‌ای کشور در افق ۲۰ ساله را در حوزه‌های صنعت هسته‌ای از قبیل انرژی هسته ای(شکافت و همجوشی هسته ای و سایر رهیافت‌ها)، کاربرد پرتوها، پزشکی هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای و سایر حوزه‌های صنعت هسته‌ای تدوین کند و اقدام قانونی لازم برای تصویب آن حداکثر تا شهریور سال ۱۴۰۱ انجام دهد. وزارت نیرو نیز مکلف شد متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را بر مبنای متوسط نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی محاسبه و دریافت کند و منابع حاصل از افزایش بهای برق این صنایع را به صورت ۱۰۰ درصد به حساب شرکت توانیر از خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اضافه کرد: در راستای کاهش هزینه‌های قوه قضاییه از طریق بهره‌وری، پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی و الکترونیکی کردن فرآیند ها، محورهای هوشمند سازی در ساز و کارها و اجرائیات قوه قضائیه تعیین شد. همچنین به منظور توسعه ظرفیت‌های انرژی تجدیدپذیر وزارت نیرو مکلف شد هزینه سوآپ و انتقال برق مالکان واحدهای تولیدی تولید کننده برق تجدیدپذیر و برق اتمی را صفر منظور کند.

وی در پایان گفت: برای تسریع و تسهیل در اجرای طرح تامین برق چاه‌های کشاورزی از محل ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بانک مرکزی مکلف شد مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی از طریق بانک های عامل با تضمین وزارت نفت به شرکت توانیر و شرکت‌های زیرمجموعه آن جهت تأمین برق چاه های کشاورزی پرداخت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا