دانشگاه فنی و حرفه ای مرکز نوآوری مد و لباس زد

ریال نیوز : نخستین مرکز نوآوری مد و لباس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در محل دانشکده دکتر شریعتی تهران افتتاح شد.

به گزارش ریال نیوز، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آئین افتتاح این مرکز اظهار کرد: در گذشته مسیری نبود تا دانشجویان این دانشگاه شرکت‌های خود را راه اندازی کنند خرسندم که حال دانشگاه فنی و حرفه ای با رویکرد جدیدی در زمینه تجاری سازی آموزش ها و توسعه ی مراکز فناوری توانسته این راه را برای دانشجویان خود سهل کند.

دکتر ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در این مراسم گفت: امروزه مهم این است که آموزش چه آثاری را از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در پی داشته است و برای جدی گرفتن این پیامدها اصطلاح نتیجه گرا بودن موسسات بسیار مهم تلقی شده است.

وی افزود: اقتصاد آموزشی با دانشگاه فنی و حرفه ای ارتباط بسیار نزدیکی پیدا می کند چرا که این دانشگاه ویژگی هایی دارد که به شدت می تواند موثر باشد.

وی اقتصادی‌ترین نوع آموزش را آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای دانست و اظهار کرد: اکنون در دنیا گرایش به سمت مهارت محوری است، طبق بررسی‌های انجام شده در آموزش عالی کشورهای آلمان و سوئیس ۵۰ درصد دانشگاه‌ها مهارتی است و در فنلاند بالای ۶۰ درصد، همچنین ۳۰ تا ۶۰ درصد بسیاری از دانشگاه‌های طراز اول دنیا، وارد مقوله‌های مهارتی شده‌اند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای همچنین گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۱۸۱ دانشکده دارد که ۵۳ مرکز ویژه دختران است و بیش از ۶۵ درصد فارغ التحصیلان وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: در این دانشگاه حدود ۶۰ درصد دروس به صورت عملی ارائه می شود و از آنجا که دانشجویان این دانشگاه، خروجی های هنرستان ها هستند پایه مهارتی خوبی دارند و با آمادگی های زمینه ای وارد دانشگاه می شوند.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور دستور تخصیص بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرکز نوآوری و ایجاد مرکز شتابدهی دانشکده شریعتی به مساحت ۴ هکتار را صادر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا