درخواست دولت هند از شرکت‌های نفتی برای شراکت با خارجی‌ها

به گزارش ریال نیوز به نقل از راشا تودی، دهارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، اعلام کرد که شرکت‌های نفتی و گازی این کشور باید موضوع فروش بخشی از سهام خود به شرکت‌های خارجی که از فناوری‌های پیشرفته‌تر برخوردار هستند را مدنظر قرار دهند.

پرادهان گفت: دولت شرایط لیزینگ را برای شرکت‌های نفتی فراهم می‌کند اما این شرکت‌ها باید روی موضوع فروش بخشی از سهام خود برای جذب طرف‌های خارجی با فناوری بهتر کار کنند.

این وزیر هندی در مراسم امضای قرارداد تولید نفت و گاز از 11 میدان نفتی این کشور از این تصمیم دولت دهلی نو خبر داد.

پرادهان البته در توئیتر نوشت: این اقدامات به افزایش فعالیت‌های مرتبط با اکتشاف و همچنین تولید نفت و گاز در هند منجر خواهد شد.

هند سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است و 80 درصد نیاز خود به حامل‌های انرژی را وارد می‌کند. این کشور البته سال‌هاست به دنبال افزایش تولید نفت و گاز داخلی خود است تا نیاز خود به واردات را تا آنجا که می‌تواند در داخل تامین کند. البته پیش بینی می‌شود تقاضا برای نفت و گاز در این کشور به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

از آنجا که تاکنون اکثر قراردادهای برای اکتشاف و تولید نفت در هند با شرکت‌های داخلی این شرکت بسته شده، به نظر می‌رسد شرکت‌های خارجی خیلی تمایل به حضور در صنعت نفت و گاز این کشور ندارند.

اوایل ماه جاری هم وزیر نفت هند از شرکت‌های نفتی خارجی خواسته بود تا در پروژه‌های این کشور سرمایه گذاری کرده و توانمندی‌های هند در ذخیره‌کرد استراتژیک را بالا ببرد.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا