دلایل همراه نبودن سرمایه دار با دولت

به گزارش ریال نیوز؛ تقریبا در طول چهل سال گذشته و خصوصا در 20 ساله اخیر ؛ همواره سرمایه داران در مقابل دولت قرار داشته اند.
شاهد این ادعا ؛ گردش و چرخش هر از گاه سرمایه سرمایه داران در بازار دلار ؛ طلا ؛ سکه ؛ بورس ؛ مسکن و… است. هر چند که متهم اصلی این آشفته بازار ؛ سوء مدیریت و سیاست‌های غلط ؛ سلیقه ای و دستوری پولی ؛ بانکی ؛ گمرکی ؛ مالیاتی و… خود دولت است ؛ اما به هر حال پول پولداران جایی می‌رود که سود و منفعت بیشتری در آن باشد.
علت اصلی اینکه سرمایه داران ؛ همواره در مبارزه با دولت هستند آن است که برنامه ها ؛ رفتار ها و تصمیمات دولتمردان ؛ “” امنیت “” برای سرمایه دار فراهم نمی‌کند. سرمایه دار وقتی می‌بیند که برای راه اندازی یک کارخانه تولیدی صنعتی ؛ هزار جور مانع و دست انداز و اذیت و آزار را باید تحمل کند ، طبیعی است که فراری و بدبین و ضد دولت می‌شود. اما مسئله اینجاست که متاسفانه دود چنین اتفاقی به چشم مردم می‌رود. چه خوب است که دولتمردان ؛ یک آماری از فرار مغزها و سرمایه ها منتشر کنند تا بیشتر متوجه عمق فاجعه شویم. آمار خرید ملک در ترکیه و امارات و… توسط ایرانیان حیرت انگیز است. چرا؟!؟!
از وزارت امور خارجه انتظار داریم که گزارش دهند در طول 8 سال گذشته از جمع سرمایه داران ایرانی خارج از کشور چند نفر با چه مبلغ سرمایه و سرمایه گذاری و با چه ابزارهای تشویقی به کشور برگشته اند؟!؟! این فاجعه نیست؟!؟ آیا نباید خون گریست؟!؟ دولت اعلام می‌کند که قیمت لبنیات نباید افزایش پیدا کند ؛ اما ملاحظه می‌شود که سرمایه دار برای مبارزه با دولت اتفاقا چند بار محصولات خود را گران می‌کند. دولت اعلام می‌کند که قیمت خودرو نباید گران شود‌ ؛ اما سرمایه دار برای مبارزه با دولت ؛ اتفاقا چند بار قیمت خودروهای خود را گران می‌کند. چرا؟!؟! حاصل سیاست‌ها و تصمیمات و رفتارهای دولتمردان در 10سال اخیر واقعا در حوزه اقتصادی باعث عزت مردم بوده یا ذلت آنان؟!؟ چرا؟!؟ آشفته بازار مرغ و روغن و… واقعا تقابل و مبارزه علنی سرمایه دار با دولت نیست؟!؟ چرا فکری به حال آن نمی‌شود؟ چرا دولت نباید همراه و حامی سرمایه گذاری باشد که می‌خواهد برای کشورش و مردمش خدمت کند؟ چرا او را فراری می‌دهید؟ آیا قصد و غرضی در کار است؟ دولتمردان و رئیس جمهور محترم فرمودند که تا پایان دولت دوازدهم هیچ افزایش قیمتی نداریم؟!؟! حال ببینید سرمایه دار چه خواهد کرد؟!؟ به شوخی و مثل عرض می‌شود که امیدوارم نحسی عدد سیزده ؛ دامن دولت سیزدهم را نگیرد. علی برکت الله……..

شورای دانا ؛ شهر توانا
حسن خسروی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا