۴ استان از بیماری پاک شدند

به گزارش ریال نیوز،بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ۲۸ آبان تاکنون، ۳۸ کانون در ۹ استان کشور همچون خوزستان، البرز، مرکزی، مازندران، کرمانشاه، خراسان جنوبی، تهران، اردبیل و آذربایجان غربی گرفتار آنفلوانزای حاد پرندگان گرفتار شدند.

وی افزود: از ابتدای دوره بیماری ۹ استان درگیر آنفلوانزا شدند که ۴ استان به دلیل آنکه بیش از ۲۱ روز از آخرین کانون می‌گذرد، پاک شدند و هم اکنون در شرایط عادی قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه واحد‌های صنعتی تنها در خراسان جنوبی درگیر بیماری هستند، گفت: در ۸ استان دیگر موردی در فارم‌های صنعتی نداشتیم.

نقیبی با بیان اینکه واحد طیور صنعتی تنها در خراسان‌جنوبی گرفتار بیماری شد، گفت: مابقی استان‌ها در حیات وحش و طیور بومی موارد ابتلا بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان داشتیم.

به گفته این مقام مسئول، از ابتدای دوره بیماری تاکنون یک میلیون و ۱۸۰ هزار قطعه طیور معدوم سازی شدند.

نقیبی با بیان اینکه اخیرا گزارشی در خراسان جنوبی نداشتیم، گفت: در حال حاضر وصعیت خراسان جنوبی برخلاف گذشته که واحد‌ها پشت سرهم درگیر بودند، در شرایط فعلی وضعیت آرام و خوب است که امیدواریم به سمت و سویی رویم که موارد جدیدی از بیماری نداشته باشیم.

وی افزود: طی یک تا ۲ ماه اخیر، بیماری آغاز شده و تقریبا تمامی کشور‌های اروپایی، شرق آسیا و کشور‌های همسایه ما درگیر این بیماری شدند که در سایه شیوع این بیماری آسیب جدی به صنعت طیور وارد شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در پایان با بیان اینکه مدیران واحد‌های صنعتی از پنهان کاری اجتناب کنند، تصریح کرد: در واحد‌های صنعتی، مدیران واحد‌ها و مسئولان فنی بهداشتی افت مصرف دان، آب یا تولید و یا تلفات غیرعادی را در اسرع وقت به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند و از پنهان کاری بپرهیزند چرا که سیر بیماری به گونه‌ای است که امکان پنهان کاری برای مدت طولانی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا