مرکبات مازندران به چین می رود

ریال نیوز : معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت های صادراتی مازندران گفت: زمینه صادرات مرکبات استان به چین فراهم شده است.

به گزارش ریال نیوز ، مهدی صفری پیش ازظهر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان مازندران از جمله کشاورزی و مرکبات اظهار داشت: با پیگیری و رایزنی وزارت امور خارجه صادرات این محصول به چین فراهم شده است.

وی با اظهار این که هماهنگی‌های لازم برای صادرات مرکبات به چین و کشورهای مختلف صورت گرفته است، افزود: مازندران دارای ظرفیت‌هایی نظیر مصالح ساختمانی است و کشورهای همسایه از جمله روسیه نیازمند مصالح ساختمانی هستند.

وی با بیان این که صادرات مصالح ساختمانی ایران به روسیه به پنج میلیارد دلار رسیده است، ادامه داد: مازندران در تولید مصالح ساختمانی دارای ظرفیت‌هایی است و ی توان از آن برای صادرات به کشورهای حاشیه نظیر روسیه، ازبکستان، قزاقستان و غیره فراهم کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به ماهیت این وزارتخانه برای تسهیل در روابط اقتصادی و صادراتی و ارزآوری اشاره کرد و گفت: وزارت خارجه با افزایش رایزن‌های اقتصادی و بازاریابی درپی جذب بازارهای صادراتی است.

صفری صادرات خدمات مهندسی و پزشکی را از دیگر اولویت‌ها بیان کرد و گفت: با تداوم و افزایش رایزنی‌های قاتصادی، روند توسعه اقتصادی کشور هموارتر می‌شود و در کنار توسعه روابط خارجی با کشورهای همسایه دنبال احیا و حل عزتمندانه برجام هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا