دیدار صمیمانه رئیس پارک علم و فناوری با استاندار قزوین

ریال نیوز : جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری عصر امروز با محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ریال نیوز ، استاندار قزوین در این دیدار با بیان این که استان ظرفیت علمی و دانش‌بنیان زیادی دارد گفت: قزوین همواره یکی از پیش قراول‌های علم و صنعت  در کشور بوده است.

وی با اشاره به این که در مسیر توسعه گام برمی‌داریم تصریح کرد : قزوین ظرفیت صنعتی و کشاورزی زیادی دارد و باید آن را به سمت دانش‌بنیان کردن ببریم که باعث افزایش تولید، اشتغال‌زایی و ایجاد ثروت ‌شود.

اعلایی گفت: مسیر توسعه استان از راه دانش‌بنیان کردن شرکت‌ها بوده و شعار سال نیز این موضوع را تایید می‌کند.

وی با بیان این که در چند سال اخیر تاکید و رویکرد منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری ها، توجه خاص و ویژه به عنوان «تولید» است، افزود: تولید همواره یکی از رویکردهای اساسی در جهت توسعه و بهبود اقتصاد و استقلال کشور محسوب می‌شود و عدم توجه به آن، موجب هدررفت فرصت های پیش روی ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی خواهد شد.

اعلایی تحقق شعار سال را یک تکلیف دانست و افزود: می توان به پشتوانه فناوری و نیز تقویت تولید پویا و مبتنی بر دانش و تکیه بر اقتصاد دانش محور در استان به شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» جامه عمل پوشاند و پارک علم و فناوری در این راستا نقش مهمی را باید ایفا کند.

اعلایی استاندار قزوین با اشاره به سفر 25 آذر سال82 مقام معظم رهبری(مدظله) به قزوین گفت: انتظار این است تبیین فرمایشات، منویات و مصوبات رهبرمعظم انقلاب در خصوص اجرای توسعه کشاورزی و احیای دشت قزوین به صورت لازم ، کاربردی و عملیاتی توسط شرکت های دانش بنیان اجرا شود تا بعنوان ره آورد این سفرشیرین و ماندگار به مردم قزوین هدیه شود.

در ادامه جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین ضمن ارائه گزارش از پارک علم و فناوری قزوین تصریح کرد: باید در راستای شعار سال 1401 برنامه ریزی کنیم ، توجه به فرهنگسازی و رسانه باید بیشتر از قبل باشد زیرا که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: افزایش شرکت های دانش بنیان و تامین زیر ساخت های پارک علم و فناوری قزوین برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و قرار گرفتن در بستر اشتغال بر پایه دانش بنیان یکی دیگر از اقدامات اساسی ما در امسال هست.

احمدی یادآور شد: تزریق دانش به بخش سنتی صنعت، کشاورزی و حتی دیگر عرصه های خدماتی و تولیدی استان اقدام بعدی پارک علم و فناوری در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری(مدظله) در سال خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین در پایان عنوان کرد: ما باید بتوانیم در جذب و هدایتگری فارغ التحصیلان در قالب شرکت های دانش بنیان و تیم های رشد تلاش کنیم و در تولید صنعت و کشاورزی بر پایه دانش عمل کنیم تا بتوانیم تولید و بهره وری را بالا برده و رقابت بین بخش های مختلف را ایجاد کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + ده =

دکمه بازگشت به بالا