دیشب تهران باید تخلیه می‌شد

به گزارش ریال نیوز، پیروز حناچی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: نرخ رشد جمعیت داخل محدوده تهران کمتر از 2 درصد است اما این بدان معنا نیست که تهران با نرخ رشد 2 درصدی مواجه است زیرا شهرهای اطراف تهران رشد بالاتری دارند به طوری که شهریار نرخ رشد آن 17 درصد است و برخی از شهرهای دیگر اطراف تهران مانند احمدآباد مستوفی نرخ رشد بالاتری را تجربه می‌کند.

شهردار تهران در ادامه بیان داشت: ما بعد از افزایش قیمت بنزین با چالش‌های جدیدتری مواجه شدیم البته قبلاً هم مشکلاتی در حوزه حمل و نقل عمومی وجود داشت اما با افزایش قیمت بنزین بیش از 12 تا 13 درصد به بار حمل و نقل عمومی در مترو اضافه شد در حالی که تا قبل از افزایش قیمت بنزین مترو 16 درصد بار حمل و نقل عمومی را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه البته زیرساخت‌های مترو وضعیت بهتری دارد،‌گفت: ما بخش‌هایی از خطوط 6 و 7 را به بهره‌برداری رسانده‌ایم و هر یکی دو  ماه یک ایستگاه اضافه می‌شود.

وی بیان داشت:‌با کمبود 2 هزار واگن مترو مواجه هستیم تا خطوطی که در حال حاضر وجود دارد به سرخط 2.5 دقیقه برسانیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه دو سوم واگن‌ها در داخل کشور تولید شده است، بیان داشت: الان هم آمادگی تولید وجود دارد اما مشکلات منابع مالی و ارز باعث وقفه در تأمین واگن‌ها شده البته برنامه‌هایی داشته‌ایم برای اینکه منابع مترو را از طریق اوراق مشارکت و منابع دیگر تأمین کنیم و تأمین هم کرده‌ایم اما به هر حال شرایط اقتصادی کشور سایه خود را بر روی حمل و نقل عمومی کشور هم انداخته است.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته ذرات معلق در هوا به 200 پی پی ام رسیده بود،‌گفت:‌ این حالت خطرناک است و وقتی در چنین شرایطی آلودگی هوا قرار می‌گیریم باید شهر تخلیه شود که البته این امر ناشی از تمرکز است و برای کنترل آلودگی هوا علاوه بر کاهش آلاینده‌ها باید به مسأله تمرکز توجه شود.

وی با بیان اینکه ما بیش از 75 درصد بودجه شهردار تهران مستقیماً به ساخت و ساز وابسته است گفت: ما می‌خواهیم این وابستگی را به 50 درصد کاهش دهیم و برای این کار لازم است منابع جایگزین کنیم.

حناچی اظهار داشت: به همین دلیل اقداماتی انجام شده و لایحه‌ای که 30 سال از دولت بیرون نیامده به جریان انداخته‌ایم و در حال حاضر لایحه منابع مالی پایدار برای شهرداری آخرین مراحل خود را در مجلس طی می‌کند.

وی اظهار داشت: ما آمادگی داریم در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت از ظرفیت اتاق بازرگانی استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا