ضایعاتی های قزوین ساماندهی می شوند

ریال نیوز : معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ساماندهی مراکز خرید و فروش ضایعات در قزوین و شناسنامه دار کردن آنها با هدف پیشگیری و مقابله با سرقت در دستور کار قرار گرفته و به شکل ضربتی دنبال می‌شود.

به گزارش ریال نیوز ، ابوالحسن کبیری روز یکشنبه در قرارگاه مقابله با سرقت استان قزوین افزود: تشکیل قرارگاه برای رسیدگی به یک موضوع حساسیت بالای آنرا می رساند بنابراین در مقابله با سرقت همه باید حساسیت و جدیت بسیار بالایی به خرج دهیم.

وی اظهار داشت: هشدار دهی و اطلاع رسانی برای پیشگیری از سرقت باید از سوی رسانه ها و صداوسیما به طور جدی دنبال و پیگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: از ظرفیت آموزش و پرورش نیز باید برای پیشگیری از وقوع جرم سرقت در جامعه و آگاه سازی خانواده ها به شکل مناسب استفاده شود.

این مسوول همچنین خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات سلبی باید برای مقابله با سرقت در هر بخش یک مطالعه دقیق و تحلیل و راهکار عملی ارایه داده شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در صورت نیاز و اعلام پلیس می توان از ظرفیت گشت های بسیج و همچنین موسسات حفاظتی بخش خصوصی برای مقابله با سرقت در استان قزوین استفاده کرد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به تکالیف خود برای مقابله با سرقت عمل کنند تا شاهد کاهش وقوع این جرم در سطح جامعه باشیم.

رییس کل دادگستری قزوین نیز در این نشست گفت: پیشگیری از جرائم از جمله سرقت باید از سوی دستگاه ها جدی گرفته شود چرا که این مهم مقدم بر مجازات است.

علی شعبانی با بیان این که وضعیت بازدارندگی مجازات به قانون گذار ارتباط دارد و دستگاه قضایی در این خصوص نقشی ندارد،افزود: در پیشگیری از وقوع جرم بدون مشارکت و همراهی دستگاه ها امکان دستیابی به موفقیت وجود ندارد.

وی افزود: عملکرد دستگاه ها در مقابله با جرم سرقت که مصوبه شورای امنیت کشور است، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در این نشست مصوب شد دستگاه های اجرایی هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود در حوزه مقابله با سرقت را به دبیرخانه قرارگاه ارسال کنند و همچنین نشست های شهرستانی قرارگاه نیز فعال شود.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا