استمرار آرامش نسبی در بازار معاملات مسکن

ریال نیوز : بر اساس آمار واحدهای مسکونی معامله شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، متوسط قيمت يک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان‌ماه 1402 به 757.7 ميليون ريال رسيد که نسبت به ماه قبل 0.4 درصد کاهش نشان مي‌دهد. این در حالی است که حجم معاملات در این ماه نسبت به ماه قبل به میزان 14.8٪ افزایش پیدا کرده است. رشد مثبت حجم معاملات در کنار کاهش قیمت مسکن که در ادامه روند کاهشي اين مولفه از تيرماه سال جاري بوده است، نشانه برقراری آرامش نسبی در بازار معاملات مسکن شهر تهران طی ماه‌های اخير می باشد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ در آبان‌ماه سال 1402، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به 3.6 هزار واحد مسکونی رسيد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب 14.7 درصد افزايش و 55.1 درصد کاهش نشان می دهد.

همچنين در اين ماه ، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربنای واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 757.7 ميليون ريال بود که حاکي از کاهش 0.4 درصدی نسبت به ماه قبل مي‌باشد.

گفتنی است گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان‌ماه سال 1402» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسي‌های و سياست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهيه و منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا