رشد سرعت اینترنت 4G همراه اول سریع‌تر از سایر اپراتورها

ریال نیوز : سرعت اینترنت 4G همراه اول در بهار 1401 به نسبت زمستان 1400 با رشد ۱۸ درصدی و ایرانسل با رشد 8 درصدی مواجه شده است.

به گزارش ریال نیوز ، گزارش بررسی وضعیت اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل که توسط رگولاتوری منتشر شده، بیشترین میزان رشد سرعت G4 به اپراتور اول ارتباطی اختصاص یافته است.

گزارش بررسی وضعیت اینترنت اپراتورهای «همراه اول» و «ایرانسل» در کشور نشان می‌دهد که شرکت ارتباطات سیار ایران با در اختیار داشتن حدود ۵۱.۵ میلیون مشترک پهن‌باند مبتنی بر نسل‌های نوین ارتباطی از میان مجموع ۹۵.۸ میلیون اشتراک در بین اپراتورهای سیار تا پایان سال گذشته، بالاترین تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت را در بین اپراتورهای کشور داراست.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخیرا با انتشار گزارشی صراحتا اعلام کرده است «کل حجم مصرفی شبکه همراه اول در زمستان ۱۴۰۰ برابر با ۱۴۹۴۲۶۷ ترابایت و در بهار ۱۴۰۱ برابر با ۱۵۷۱۷۲۵ ترابایت بوده است که حکایت از افزایش حدود ۵ درصدی حجم کل شبکه دارد.»

این در حالیست که «کل حجم مصرفی شبکه ایرانسل در فصل زمستان 1400 برابر با 1342138 ترابایت و در فصل بهار 1401 برابر 1433886 ترابایت بوده است.»

در ادامه این گزارش آمده است «هم‌اکنون سرعت اینترنت نسل چهارم اینترنت همراه اول ۱۸ درصد افزایش داشته است. این اپراتور برای توسعه کیفیت و سرعت شبکه خود، فرکانس نسل چهارم اینترنت را به میزان ۵ مگاهرتز افزایش داده است.»

البته طبیعی هم هست که برای ثبت این رکورد بخشی از ظرفیت نسل‌های قبلی نظیر G3 در اختیار تکنولوژی نسل چهارم قرار گرفته باشد؛ این تکنیک در هر دو اپراتور دنبال می‌شود.

لذا در بخش «سرعت نسل چهارم» نیز مطابق با این گزارش، به ترتیب شاهد رشد 18 درصدی همراه اول و رشد 8 درصدی ایرانسل هستیم.

منبع : خبرگزاری موج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا