رشد فروش دلیلی بر درستی کار بیمه ها نیست

به گزارش ریال نیوز، فضل الله معظمی گفت:شرکت های بیمه ای در حال توسعه هستند زیرا هزینه هایی که برای پوشش بیمه ای پرداخت می شود بسیار ناچیز است و اثرگذاری چندانی در اقتصاد یک مجموعه یا شخص ندارد.

وی افزود: تغییر شیوه فروش به صورت ناگهانی امکانپذیرنیست و باید به صورت تدریجی انجام شود کارگزاریها و نمایندگان مانند بازوهای یک شرکت بیمه ای هستند و مشتری های خودرا دارند که براساس سیستم ارتباط فردی شکل گرفته است .

معظمی ادامه داد: سیستم ارتباط فردی یک نیروی موثردر جذب مشتری است و نمی شود به راحتی شیوه ی فروش را عوض کرد اما دیریا زود باید به سمت فروش آنلاین هم رفت که این مسئله باید به صورت تدریجی و با مطالعه پیش رود.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین اصل ها در فروش بیمه نامه اعتماد و اعتباراست وشرکتی که در این زمینه خوب عمل کند مشکلات کمتری هم در فروش بیمه نامه خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه آسیا ضمن بیان اینکه شرکت بیمه آسیا دراین زمینه خوب عمل کرده است گفت: باوجود آنکه در خیلی از موارد قیمتی که برای یک بیمه نامه ارائه می دهیم از بسیاری از شرکت های بیمه ای بالاتر است به دلیل پرداخت به موقع و درست خسارت از سوی بیمه گزاران انتخاب می شویم.

معظمی تصریح کرد: اعتماد اولین اصل در بیمه است و زمانیکه بیمه گزاران اطمینان داشته باشند که پوششی را که خریداری کرده اند به درستی و به موقع پرداخت می شود در خرید بیمه نامه پیشقدم خواهند شد.

وی گفت: در سالجاری باید برروی فروش بیمه های عمر و پس اندازتمرکز کرد وبیشترین فروش را می توان برروی این بیمه نامه ها داشت.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه آسیا بیان کرد: با مقایسه ی سهم بازار شرکت ها با هم تغییرات عمده ی زیادی را نمی توان در آنها دید اگردر شرکتی رشد زیادی دیده شود یعنی آن شرکت به سراغ فروش بیمه نامه های شخص ثالث اجباری و تکمیل درمان رفته که به طور طبیعی این رشته ها رشد فروش را زیاد کرده و متاسب با آن ریسک هم افزایش می یابد.

معظمی افزود: هر شرکت های بیمه ای سهم خودرا از بازار دارد و آن شرکتی که اعتماد و اعتبار بیشتری ایجاد کرده است هم سهم خودرا حفظ کرده وهم رشد سهم داشته است.

وی گفت: در صنعت بیمه به دلیل آنکه ریسک خرید و فروش می شود با کوچکترین بی دقتی شرکت با ورشکستگی مواجه می شود و در این صنعت رشد فروش دلیلی براینکه  شرکتهای  بیمه ای  به درستی کار می کنند نیست اینکه درچه رشته هایی رشد کرده است مهم است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه آسیا اظهارکرد: بسیاری از شرکت های بیمه ای در دنیا حتی در کشورهای صنعتی برای اینکه نشان دهند فروش بالایی دارند با تصمیمات نادرست به ورشکستگی رسیده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + شش =

دکمه بازگشت به بالا