رشد ۲۰ درصدی قیمت کارخانه تاثیری بر بازار خودرو نگذاشت

ریال نیوز : یک کارشناس خودرو گفت: اعلام قیمت های جدید با توجه به فاصله قیمتی زیادی که بین بازار و کارخانه وجود دارد نتوانست بر بازار خودرو تأثیرگذار باشد.

به گزارش ریال نیوز، فرزین نصرالهی، مدیر فروش نماینگی ایران خودرو آبسرد با تأثیرگذار نبودن اعلام قیمت های جدید بر بازار خودرو گفت : با وجود فاصله قیمتی ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصدی بین نرخ کارخانه و بازار ، قیمت‌های جدید تأثیری بر بازار خودرو ندارند .

به گفته این کارشناس خودرو فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار به قدری زیاد شده که رشد ۲۰ درصدی قیمت کارخانه نه تنها بر بازار تأثیری نمی گذارد بلکه باز هم باعث می شود سرمایه گذار رانت بالایی نصیبش ‌شود.

نصرالهی با بیان این که مصرف کننده نهایی از این رانت‌ها استفاده نمی‌کند و فقط زیان می بیند افزود: کسانی که در قرعه کشی‌های خودرو شرکت می‌کنند از رانت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به این که هر چقدر عرضه خودرو در بازار افزایش یابد به همان میزان قیمت‌ها نزولی می شود تصریح کرد : عرضه کم خودرو به بازار در سال های گذشته، منجر به ایجاد یک اختلاف ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصدی بین قیمت کارخانه و بازار شده و در این سال ها تولید و عرضه خودرو پاسخگوی تقاضا نبوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا