رشد ۵۶ درصدی حضور گردشگران در مناطق آزاد

ریال نیوز : مشاور رييس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاري _ صنعتي و ويژه اقتصادي در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار از ارتقا زیرساخت‌ها برای میزبانی از گردشگران نوروز 1402 در مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، حجت‌الله عبدالملکی در این جلسه که صبح امروز یک‌شنبه (6 فروردین‌ماه) با حضور رییس ستاد خدمات اجرایی سفر چابهار و روسای کمیته‌های آن برگزار شد، ضمن تبریک نوروز و حلول ماه مبارک رمضان بیان داشت: در آخرین جلسه ویدئوکنفرانسی سال 1401 که با حضور مدیران عامل مناطق برگزار شد، مصوباتی به توافق رسید که در همه مناطق به اجرا رسیده است. 

وی هدف از سفرهای نوروزی به مناطق را تقدیر از اعضای ستادهای اجرایی خدمات سفر عنوان کرد و افزود: با وجود توان و منابع مالی محدود در مناطق، نوروز امسال شاهد ارتقا در خدمات زیرساختی و افزایش سایت‌های گردشگری بودیم که به تنوع‌بخشی مقصد سفر برای گردشگران منتج شد. 

به گفته عبدالملکی، مناطق آزاد کشور امسال در حوزه توسعه سیما و منظر شهری، خدمات زیرساختی، بهداشتی و نظافتی صدها میلیارد تومان هزینه کرده‌اند تا میزبانی شایسته برای میهمانان نوروزی باشند. 

وي با اشاره به محدودیت‌های مالی در این مناطق گفت: ماهیت وجودی مناطق برای کاهش هزینه‌های تولید شکل‌گرفته و با وجود گردش مالی بالا، بخشی که عاید سازمان‌ها می‌شود، بسیار اندک است. 

مشاور رييس جمهور تأکید کرد: بااین‌حال بیش از 75درصد این منابع  نیز برای تکمیل زیرساخت‌ها و بهتر کردن فضای کسب‌وکارها در همان منطقه هزینه می‌شود تا ضمن فراهم کردن فضای مناسب برای فعالان اقتصادی، کیفیت میزبانی از گردشگران نیز افزایش یابد. 
 
 ** رشد 56 درصدی حضور گردشگران در مناطق آزاد در سال جدید

عبدالملكي، از رشد 56 درصدی حضور گردشگران در مناطق آزاد در سال جدید خبر داد و گفت: تا تاریخ 4 فروردین‌ماه بیش از 2 میلیون نفر از هم‌وطنانمان از مناطق آزاد هفتگانه کشور بازدید داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 56 درصد رشد نشان داده است. 

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای نوروز آینده تأکید کرد و ادامه داد: حضور هم‌وطنان در مناطق آزاد می‌تواند هم به بهتر دیده شدن پیشرفت‌های اتفاق افتاده کمک کند و هم افزایش نشاط اجتماعی را همان‌گونه که مورد تأکید دین مبین اسلام است، موجب شود. 

دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري _ صنعتي و ويژه اقتصادي، خواستار برنامه‌ریزی برای بازدید از امکانات و تأسیسات اقتصادی و صنایع در مناطق آزاد  به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی نظام، برای گردشگران شد و عنوان داشت: آشنایی مردم با جریان رشد و روند ارتقا در این مناطق، روحیه امیدآفرینی را تقویت کرده و بر پویایی کشور به‌رغم نقشه‌های دشمنان، تأکید دارد. 

عبدالملكي، ضمن تقدیر از ستاد  اجرایی خدمات سفر چابهار برای توسعه زیرساخت‌های میزبانی از گردشگران نوروزی گفت: منطقه آزاد چابهار با 450 میلیارد ریال هزینه برای توسعه این زیرساخت‌ها توانسته میزبان شایسته‌ای برای میهمانان در سال جدید باشد. 

گفتنی است، «حجت‌الله عبدالملکی» مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صبح امروز یک‌شنبه 6 فروردین‌ماه 1402، جهت سلسله بازدیدهای اقدامات ستادهای سفر مناطق، وارد منطقه آزاد چابهار شد.

 بازدید از پروژه‌های زیرساختی و عمرانی منطقه آزاد، افتتاح پروژه انبارهای لجستیکی، بازدید از ارائه خدمات و زیرساخت‌های نوروزی، بازدید از بنادر تجاری و طرح توسعه‌ای بندری چابهار در دستور کار این سفر دوروزه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا