رقیب Waze از چین می آید

به گزارش ریال نیوز، یکی از کاربردی‌ترین ابزار‌ها در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند استفاده از نرم‌افزارهای مسیریاب است که در ایران نیز مسیریاب Waze و نمونه‌های داخلی آن در کنار سرویس مکان‌یاب گوگل «Google Maps» بسیار محبوب و پرکاربرد هستند. حالا هوآوی نیز در ادامه مسیر رقابتی خود با غول‌هایی چون سامسونگ و اپلاز یک نرم‌افزار مسیریاب که با گوشی‌های IOS ، اندروید و هوآوی سازگار است، رونمایی کرد.

رقابت هوآوی در پلتفرم جدید با سامسونگ و اپل

پس از تحریم شدن شرکت هوآوی، حالا مدل‌های جدید تلفن‌های همراه هوآوی دیگر به فروشگاه گوگل پلی دسترسی ندارند و در عوض از پلتفرم ویژه خود موسوم به «هوآوی اپ گالری» استفاده می‌کنند. این اتفاق یعنی که دارندگان هوآوی به بسیاری از برنامه‌های مهم دسترسی ندارند. اما حالا با ورود یک گزینه جدید در حوزه ناوبری به اپ گالری، این پلتفرم نیز به گزینه‌ای جذاب تبدیل‌شده است. طی هفته جاری اپلیکیشن «TomTom Go Navigation» در اپ گالری راه‌اندازی شد و این به آن معنا است که هم‌اکنون در اپ استور اپل و گوگل پلی نیز مانند تلفن‌های هوآوی در دسترس است.

سرویس مرکزی موبایل هوآوی اکنون دارای 81 هزار برنامه در سطح جهانی است و یکی از این 81 هزار مورد مسیریاب تام تام است. درواقع اپ گالری پیش‌ازاین و با اپلیکیشن‌ Here WeGo  در فروشگاه هوآوی اولین گام را برای ورود به زمینه اپلیکیشن‌های مکان‌یابی برداشت. در سرویس Here WeGo  مزایای ویژه‌ای مانند قابلیت استفاده آفلاین وجود دارد که به لطف بارگیری رایگان نقشه‌های کشورها ممکن شده است. البته استفاده از آن به‌صورت آفلاین برای مثال فاقد اطلاعات مربوط به ترافیک است. اگرچه Here WeGo دارای یک ساختار بی‌عیب و نقص است -این پروژه در ابتدا با نام نوکیا مپ توسط شرکت فنلاندی NavTel آغاز شد- اما هرگز به موفقیت چشمگیری نرسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا