روحانی می خواهد FATF را به کشور تحمیل کند

به گزارش ریال نیوز؛ ابراهیم کارخانه‌ای نماینده ادوار مجلس در گفتگو با مهر با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور پیرامون لوایح FATF گفت: FATF تاکنون فقط ۳۵ کشور به همراه دو عضو ناظر به این تشکیلات پیوستند و اینگونه نیست که همه کشورهای جهان به گروه ویژه اقدام مالی ملحق شده باشند.

کارخانه‌ای تاکید کرد: FATF یک تشکیلات سیاسی با ابزار و اهرم فشار مالی بر کشورهایی است که با آمریکا و غرب ناهمسو هستند. آمریکا خودش پدر پولشویی در جهان است و بزرگترین حجم پولشویی توسط این کشور و دست نشانده‌هایش مثل عربستان و رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع صورت می‌گیرد.

وی افزود: این کشور که منبع مالی تروریسم در جهان است، تا چندی پیش به عنوان عضو ناظر FATF بود که اخیراً به عنوان عضو این تشکیلات پذیرفته شده است. از سوی دیگر ایران و کره شمالی که ناهمسو با سیاست‌های سلطه‌جویانه غرب هستند، در لیست اقدام متقابل یا لیست سیاه قرار دادند در حالی که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی که بزرگترین پولشویی های تروریستی جهان با هدایت آمریکا توسط آنها صورت می‌گیرد، به عضویت FATF درآمدند

نماینده ادوار مجلس گفت: ایران با چه آینده‌نگری و سابقه‌ای به عضویت این تشکیلات بپیوندد و شروط آن را بپذیرد. سال گذشته رئیس FATF یک فرد آمریکایی بود و با صراحت اعلام کرد اینگونه نیست که اگر ایران شروط ما را بپذیرد، تحریم‌ها برداشته و مشکلاتش رفع می‌شود.

کارخانه‌ای تاکید کرد: وقتی کشورهای حامی تروریسم عضو این تشکیلات هستند، ایران چرا باید عضو آن شود. حرف‌هایی که اخیراً رئیس‌جمهور می‌زند، همین حرف‌ها را سابقا درباره پذیرش برجام مطرح و تمام مشکلات کشور از محیط زیست تا آب خوردن مردم را وصل به برجام کرده بود.

وی افزود: با پذیرش برجام نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه تحریم‌های بیشتری با اهرم برجام به ایران تحمیل شد و همان سناریو امروز در ارتباط با FATF مطرح می‌شود و عنوان می‌کنند مشکلات مالی ما با FATF حل می‌شود و جیب مردم به FATF ارتباط دارد.

نماینده ادوار مجلس گفت: اگر جمهوری اسلامی بخواهد FATF را بپذیرد، عملاً اقتصاد کشور و راه‌های دور زدن تحریم‌ها و تمام اطلاعات اقتصادی ما در اختیار FATF و جاسوسان آمریکایی قرار می‌گیرد و این یک خطر بزرگی برای کشور خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا