نشست خبری شورای وحدت برگزار شد

ریال نیوز : نشست خبری شورای وحدت با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی شورای وحدت با مدیریت سخنگویی دکتر منوچهر متکی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز , دکتر منوچهر متکی به نمایندگی از سوی فهرست نامزدهای شورای وحدت برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گزارش کوتاهی را از تشکیل شورای وحدت در سه سال گذشته و روند این حرکت و ورود آن به انتخابات کنونی کشور اعلام داشت.

وی ادامه داد: در شهریور ۱۳۹۹ مجموعه از احزاب, پایه گذاری تشکیلاتی را مطرح کردند که هدف آن کمک به عمرانی و کشورداری در جمهوری اسلامی بود که جامعیت روحانیت مبارز این درخواست را مورد استقبال قرار داد و ما در اولین عملیات سیاسی شورای وحدت یعنی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حضور فعالی داشتیم.

وزیر خارجه سابق اظهار داشت : شورای وحدت مثلثی است متشکل از احزاب اقشار و روحانیت و نقش روحانیت از باب نقش هدایتی است که در آن قدم گذاشته ایم.

وی نسبت به جامعه روحانیت تصریح کرد:استقبال جامعه روحانیت مبارز باعث دلگرمی شد و در ۲۹ استان کشور پایگاه های شورای وحدت تاسیس شده است که در سراسر کشور شورای ۲۱ نفره مرکزی ساماندهی بر فعالیت ها نظارت دارند.

وی حل مشکلات کشور اشاره کرد و گفت : شورای وحدت فهرستی از مشکلات کشور را تدوین و محورها را مورد بحث و گفت وگو قرار داده است و انشالله بتوانیم در حوزه های فرهنگ,امنیت,اقتصاد, سیاست و آسیب های اجتماعی به سرفصل های مشترکی برسیم و همچنین به دنبال راهکار برای مشکلات هستیم که با توسل به اصول اسلامی و آموزه های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و عقل و فهم شورای وحدت امکان پذیر است.

متکی ادامه داد:ما در کنار این ماموریت اصلی ,حضور در مناسبت ها و رخدادهای مهم کشور و مباحث ملی به عنوان دستور دوم کارمان قرار داده ایم.

وی افزود : ما معتقدیم اگر جمهوری اسلامی برای ما ظرفیت هایی را به وجود آورد ما باید از جایگاه ایجاد شده برای نظام میدان داری کنیم و حاضر در صحنه باشیم .

متکی مردم سالاری را محوریت شورای وحدت دانست و گفت:مردم نتیجه انتخابات را معلوم می کنند و نتیجه انتخابات را به هیچ چیزی منوط نمی کنیم.

وی ادامه داد: ما از این حق با همه وجود دفاع می کنیم و هیچ حرکت و طراحی و سناریو که منجر به عدم حضور مردم در انتخابات شود بر نمی تابیم.

سخنگوی شورای وحدت افزود: شورای وحدت آرایش انتخاباتی به خود گرفته است و در جلسات مباحث کشور را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم و ضمن حمایت از دولت نقد هم داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: فهرست شورای وحدت از حضور درد آشنایانی است که در حوزه های مختلف کمیسیون مجلس و مردم, توانمندی و تخصص دارند.

متکی به مبحث بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: فهرست شورای وحدت در تهران نخستین بار تعداد بانوان حاضر در لیست را به عدد هفت نفر افزایش داد و ما نقش بانوان را یک نقش واقعی ,راهبری و کاربردی برای نظام می دانیم .

این مسئول خاطرنشان کرد:توجه به جوانان و پایین تر بودن میزان سنی شورای وحدت نوع نگاه ما را به کشور داری نشان می‌دهد.

وی به شعار شورای وحدت اشاره کرد و گفت: تحول برای زندگی بهتر,شعار شورای وحدت است و این نیازمند اراده جمعی در حوزه های مختلف است.

متکی در پاسخ به خبرنگاری که چرا نام آقای متکی در لیست های مختلف وجود دارد گفت: در هیات عالی شورای وحدت مصوب شد که نامزدها می توانند در گرو ه های مختلف حضور داشته‌باشد و این به دلیل تصمیم هیات عالی است که اعمال شده است.

وی در سوال یک خبرنگار از رسانه اسپانیا مبنی بر نظر شما در مورد شرکت نکردن مردم چیست اظهار داشت: ما در شرایط ویژه ای انتخابات دوازدهمین دوره را پیش رو داریم و یکی از نکات مهم که در همه مراسمات مهم بوده است میزان حضور مردم مورد توجه رسانه های جهان است .

وی در پایان افزود: میانگین حضور مردم در انتخابات از میانگین انتخابات مردم در کشورهای دیگر بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا