زلنسکی درخواست کمک نظامی کرد

ریال نیوز : ولودیمیر زلنسکی امروز، شنبه گفت، این جنگ باید فورا متوقف شود.

به گزارش اسکای نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در اظهاراتی گفت: ارتش تا این لحظه پایدار مانده است و ما نیاز به کمک‌های نظامی داریم.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز گفت: آمریکا کمک‌های نظامی بیشتری به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار برای توقف حملات روسیه ارائه می‌کند.

بلینکن تاکید کرد: این بسته شامل تجهیزات نظامی دفاعی جدید برای کمک به اوکراین در مواجهه با تهدیدات خودروهای زرهی،‌ جنگنده‌ها و بالگرد و تهدیدات دیگر است.

وی اضافه کرد: این اشاره واضح دیگری به این است که آمریکا در کنار ملت اوکراین در دفاع از این کشور دارای حاکمیت مستقل و شجاع است.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا ۶۰ میلیون دلار کمک‌های نظامی به اوکراین در پاییز و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر در دسامبر در نظر گرفت.

وی اظهار کرد: با اعلام ۳۵۰ میلیون دلار در روز شنبه ارزش کلی کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین طی سال گذشته میلادی به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد.

از سوی دیگر، یک مقام اوکراینی تاکید کرد: ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری اوکراین بیش از ۵۰ درصد نیروهایش را برای حمله جمع کرده است. نبرد شدید در حال حاضر در داخل شهر خارکف و اطراف آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا