نخستین نشست فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی ایران با معاون وزیر صمت

ریال نیوز : نخستین جلسه «کارگروه همکاری دولت با تشکل مردم‌نهاد فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی» با ابتکار عمل فدراسیون صنایع غذایی، برای بررسی مشکلات و رفع موانع تولیدکنندگان این صنعت با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری کارگروهی تخصصی برای بررسی و حل مشکلات فعالان صنعت غذا با حضور فدراسیون صنایع غذایی و متولیان بخش دولتی تشکیل و نخستین جلسه آن هجدهم فروردین برگزار شد.

در

محسن نقاشی، دبیر فدارسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران گفت : فدراسیون صنایع غذایی طی صحبت‌هایی که با فعالان و دست‌اندرکاران بخش داشت، تصمیم گرفت که به شعار سال که به‌‌درستی و هوشمندانه توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است، عمل کند.

محسن نقاشی با بیان این‌که سال‌های متوالی شاهد بودیم که تولید به عنوان آیتم اصلی اقتصاد کشور، مظلوم واقع شده است و لازم است توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات آن صورت گیرد افزود: به هر وزارتخانه و اداره‌ای که مراجعه می‌کنیم و صحبت‌هایی مبنی بر اهمیت تولید می‌شود، معمولا نقش و اهمیت آن مورد قبول همه است اما متاسفانه در عمل این موضوع واقعیت پیدا نمی‌کند.

نقاشی ادامه داد : امسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردمی، تلاش می‌کنیم که بتوانیم در نقش بازویی برای اجرای برنامه‌های دستگاه‌های متولی امر تولید و اقتصاد عمل کنیم.

به گفته وی طی جلساتی با اعضای هیات‌مدیره فدراسیون صنایع غذایی به این نتیجه رسیدیم که برای جبران برخی از کوتاهی‌هایی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، کارگروهی متشکل از فدراسیون صنایع غذایی و بخش دولتی ایجاد شود که در این کارگروه موانع و مشکلات صنایع غذایی مورد بررسی و در جهت رفع آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

دبیر فدارسیون تشکل‌های صنایع غذایی اضافه کرد: حداقل کاری که برای حمایت از تولید می‌توان انجام داد، اجرای قانون بهبود کسب و کار به‌صورت درست است.

نقاشی گفت: بسیاری از ادارات و وزارتخانه‌ها بخشنامه‌هایی صادر می‌کنند که ما باید با صرف زمان و انرژی زیاد آقایان را قانع کنیم که این بخشنامه به سود تولید نیست و بخشنامه را ملغی کنند؛ در چنین شرایطی آیا بهتر نیست که قبل از اینکه انرژی تشکل‌های بخش خصوصی و برخی دستگاه‌های دولتی صرف این مانع‌زدایی‌ها و لغو بخشنامه‌ها و تصمیم‌های این‌چنینی شود، ادارات ملزم شوند که قبل از صدور این بخشنامه‌ها، با تشکل‌های مربوطه هماهنگی و مشورت لازم را داشته باشند؟! مطمئنا اگر نتایج موفقیت‌آمیزی داشته باشد، به اعتبار بیشتر آن وزارتخانه و دستگاه کمک خواهد کرد و نشان خواهد داد که کارش را به‌درستی انجام داده است.

وی افزود : امسال به این شعار احترام بگذاریم و تلاش کنیم تا بر خلاف سال‌های گذشته که تولیدکنندگان مظلوم واقع شدند، این شعار در عمل تجلی پیدا کند.

نقاشی تاکید کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌ها با تولید ضدیت دارند و باعث ناامیدی تولیدکنندگان می‌شوند که این موضوع با خواسته‌های مقام معظم رهبری مطابقت ندارد.

دبیر فدارسیون صنایع غذایی و کشاورزی با تاکید بر اینکه باید تشکیل این کارگروه را به‌صورت جدی مد نظر داشته باشیم، گفت: لازم است جلسات کارگروه در بازه‌های زمانی مشخص و منظم برگزار و مشکلات تولید با حضور بخش خصوصی و دولتی پیگیری و در جهت رفع آن تلاش کنیم.

گفتنی است ؛ نخستین جلسه این کارگروه، علاوه بر اعضای هیات‌مدیره فدراسیون صنایع غذایی، نمایندگان عالیرتبه از وزارتخانه‌های ‎صمت، جهادکشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، وزارت کشور، قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور و… حضور داشتند و علی‌الاتفاق از تشکیل این کارگروه حمایت و خواهان برگزاری منظم جلسات آن شدند و بر این نکته تاکید داشتند که دستگاه‌های متولی با حضور در جلسات این کارگروه، در جهت رفع مشکلات تولید و تحقق شعار سال، مشارکت لازم را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =

دکمه بازگشت به بالا