شناسایی ۵۵ طرح گردشگری در قزوین برای سرمایه گذاری

ریال نیوز : مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین گفت: ۵۵ فرصت سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان شناسایی شده که در نمایشگاه ملی گردشگری از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه برای جذب سرمایه گذار معرفی می‌شوند.

به گزارش ریال نیوز ، علیرضا خزائلی از آمادگی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین برای استقبال از مسافران در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان با نوروز، پیش بینی می‌کنیم در سال جدید سفر‌های نوروزی زودتر آغاز شود.

این مسوول عنوان کرد: آماده سازی اماکن تاریخی و گردشگری قزوین برای ایام نوروز در دستور کار قرار گرفته و به ویژه دولتخانه صفوی، به عنوان بزرگترین مجموعه تاریخی مهیای استقبال از میهمانان نوروزی خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه احیای دولتخانه صفوی از مهمترین طرح‌های مرمت بنا‌های تاریخی کشور و استان است، گفت: تکمیل این طرح با سفر رییس جمهور به استان به جریان افتاد و با سرعت نیز در حال پیگیری است.

خزائلی افزود، از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به قزوین بنا‌های مهم تاریخی استان مورد مرمت قرار می‌گیرد.

این مسوول اظهار کرد: ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر رییس جمهور برای تقویت زیرساخت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص یافته که ظرف سه سال باید تخصیص پیدا کند و تاکنون نیز در این ارتباط ۱۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: فراخوان جذب سرمایه گذار گراند هتل نیز منتشر شده و احیای این پروژه نیز از اولویت‌های جدی حوزه میراث فرهنگی قزوین به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا