سرگردانی وعده ۲.۸ میلیونی حقوق بازنشستگان از سوی دولت

به گزارش ریال نیوز؛زمان طولانی برای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان می گذرد اما در مرداد ماه سال جاری بالاخره انتظار بازنشستگان به سر آمد و اجرای متناسب سازی برای بازنشستگان  اجرایی شد, در حالی که پیش از این اعلام شده که حداقل حقوق هیچ بازنشسته ای کمتر از 2میلیون و 800هزار تومان نخواهد بود. اما اکنون ارقامی واریزی با انتظار بازنشستگان فاصله زیادی دارد.

در گزارش های میدانی  مشخص شده است که مبلغ واریزی برای طرح همسان سازی از 99هزار تومان تا 500هزار تومان است.

بسیاری از بازنشستگان از این مسئله گلایه داشتند که 240 هزار تومان پول دو کیلو گوشت هم نمی شود. بازنشسته دیگری می گوید با 35 سال سابقه بیمه چطور در طرح همسان سازی 500هزار تومان افزایش دادند.

بازنشسته دیگری می گوید32000میلیارد از دولت گرفتن برای متناسب سازی مستمری بگیران، اما حدود 400تا500 هزار تومان حقوق‌ها را زیاد کردند. ظاهرا بجای همسان‌سازی صدقه‌سازی کردند.

به گزارش ریال نیوز؛هجدهم تیرماه، بعد از پرداخت 32 هزار میلیارد تومان توسط دولت به سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) درباره میزان افزایش حقوق ناشی از همسان‌سازی گفت: برای حداقل‌بگیرها حدود 500 تا600هزار تومان و برای غیرحداقل بگیران بعضا تا 800 هزار تومان هم افزایش خواهیم داشت که به تناسب سنوات خدمت و وصولی فعلی‌شان تعیین می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت مبلغ مربوط به متناسب‌سازی به بازنشستگان این سازمان از مرداد ماه خبر داد و گفته بود: “میزان پرداختی به بازنشستگان متناسب با سنوات بیمه‌پردازی و مبلغ حق بیمه‌ای که در زمان اشتغال پرداخته‌اند و رعایت انصاف توام با اصل عدالت بیمه‌ای محاسبه شده است.”

این در حالی است که یک مستمری بگیر با داشتن 25 سال سابقه کار تنها 96هزار تومان به عنوان متناسب سازی برایش واریز شده است. این بازنشسته می گوید: چرا در رسانه ها اینقدر اعلام کردند که حداقل500تا600هزار تومان واریز می شود. دولت خجالت نمی کشد بازنشستگان را سرکار می گذارد. با 2میلیون و 100هزارتومان در این شرایط فعلی اقتصادی مگر می توان زندگی کرد. مگر مدیرعامل سازمان نگفت که رعایت انصاف در پرداخت همسان سازی است. کدام انصاف در پرداختی ها رعایت شده است.

بازنشسته دیگری می گوید با 30سال سابقه بیمه 250هزارتومان تناسب سازی برایم واریز شده است. این مبلغ حقوق با کدام حقوق همسان سازی شده است. حقوق کدام یک از مسئولان 2میلیون 300 هزار تومان است. چرا اسم این کار را همسان سازی گذاشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =

دکمه بازگشت به بالا