سهم دولت از سرخابی ها نصف می شود

ریال نیوز : رئیس سازمان خصوصی سازی از برقراری مذاکرات برای عرضه بلوک‌های مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و تاکید کرد: سهم دولت از این دو باشگاه تا شهریورماه به کمتر از ۵۰ درصد می رسد.

حسین قربانزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فراخوان عرضه بلوک‌های مدیریتی سهام استقلال و پرسپولیس که اوایل فروردین ماه توسط سازمان خصوصی‌سازی اعلام شد، اظهار کرد: مذاکراتی با شرکت‌های مختلف در این راستا در حال انجام است اما نمی‌توان نامی از این شرکت‌ها برد. گفت زیرا ممکن است شرکت و برنامه سازمان را دچار آسیب کند.

وی ادامه داد: اما از زمانی که فراخوان اعلام شده است مذاکره سازمان خصوصی سازی با شرکت‌های مختلف که شرایطی داشتند در حال انجام است.

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: تعهد سازمان این است که تا پایان شهریور سهم دولت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را را به زیر ۵۰ درصد برساند.

نگاهی به فرایند ورود دو باشگاه به بازار سرمایه

بر اساس این گزارش، فرایند واگذاری سرخابی‌ها بالاخره و پس از وعده های طول و دراز، زمستان سال گذشته انجام شد و بر این اساس پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح ۱) و تعداد یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح ۱) ناشی از سلب حق‌تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، از ۱۵ اسفندماه آغاز شده بود سرانجام در ۲۸ اسفند به پایان رسید.

طبق آمار در پذیره نویسی پرسپولیس ۳۲۰ هزار نفر مشارکت کردند. ۲۶۱ میلیارد تومان از سهام این باشگاه توسط حقوقی ها و بیش از ۸۸ میلیارد تومان نیز توسط حقیقی ها خریداری شد. همچنین ۲۸۶ هزار نفر در پذریه نویسی استقلال شرکت کردند که ۲۸۰ میلیارد تومان از سهام این باشگاه توسط حقوقی ها و ۷۹ میلیارد تومان توسط حقیقی ها خریداری شد.

بر این اساس و حدود یک هفته پس از اتمام پذیره نویسی، سازمان خصوصی سازی در فراخوانی از متقاضیان بالقوه برای خرید بلوک های مدیریتی استقلال و پرسپولیس دعوت و اعلام کرد در جهت تحقق گام بعدی فرآیند خصوصی سازی این دو باشگاه و واگذاری سهام مدیریتی آنها؛ سازمان خصوصی سازی در نظر دارد نسبت به عرضه رقابتی بلوکهای مدیریتی سهام شرکت­های مذکور از طریق فرابورس اقدام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا