گمانه‌زنی‌ها در خصوص تغییرات گسترده در زیر مجموعه وزارت کار با رای اعتماد به زاهدی‌وفا

ریال نیوز : شنیده‌ها حاکیست درصورتی که گزینه پیشنهادی رئیس دولت سیزدهم بتواند اعتماد مجلس برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بدست آورد، تغییرات گسترده‌ای در زیر مجموعه این وزارتخانه رخ خواهد داد.

به گزارش ریال نیوز ، «سیدابراهیم رئیسی» ، رئیس جمهور دولت سیزدهم در روز یازدهم شهریورماه سال جاری، «محمدهادی زاهدی‌وفا» را به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهت کسب رای اعتماد از نمایندگان، به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

در این راستا «سیدمحمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس‌جمهور اعلام کرد که وزیر پیشنهادی تعاون سه شنبه و چهارشنبه ۲۹ و ۳۰ شهریورماه در کمیسیون‌های پانزده گانه مجلس حاضر می‌شود و کارنامه علمی و مدیریتی و برنامه‌های خود برای تحول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطرح و به سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ خواهد داد.

همچنین «سیدمحسن دهنوی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که موضوع بررسی برنامه و صلاحیت محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز پس از اعلام وصول در دستور کار جلسه علنی روز یکشنبه ۱۰ مهرماه مجلس قرار خواهد گرفت.

شنیده‌ها حاکیست در صورتی که زا‌هدی‌وفا بتواند رای اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند، در روزهای پس از وزارتش، شاهد تغییرات گسترده‌ای در زیر مجموعه این وزارتخانه خواهیم بود.

انتخاب «محمد رضوانی‌فر» به‌عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی به‌جای «میرهاشم موسوی» جزو اصلی‌ترین گمانه‌زنی‌ها در این خصوص است. وی در دوران وزارت «محمد شریعتمداری» در وزارت کار، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) بوده اما پیش از پایان دولت دوازدهم از این سمت برکنار و جای خود را به سیدضیاءالدین شجاعی‌برهان داده بود. وی در حال حاضر مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ویتانا است.

«جواد مصطفی‌لو» که در اوایل دی‌ماه سال 1400 و با حکم « حجت الله عبدالملکی» وزیر پیشین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌عنوان نایب رئیس هیات‌مدیره و عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری معرفی شده بود، گزینه اصلی تصدی پست ریاست این سازمان است. درحال حاضر «محمد اسکندری» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری است.

گزینه دیگر، «ذبیح‌الله عابدینی» است که به‌عنوان مدیرعامل صندوق بيمه اجتماعی كشاورزان، روستائیان و عشاير معرفی خواهد شد. عابدینی درحالی گزینه جانشینی «بیت‌الله برقراری» مدیرعامل فعلی صندوق است که درحال حاضر معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی در این سازمان مشغول به فعالیت است.

عابدینی که پیش از این در سمت آموزش کمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیت می‌کرد، از نزدیکان زاهدی‌وفا محسوب می‌شود و انتخابش به‌عنوان مدیرعامل صندوق بيمه اجتماعی كشاورزان، روستائیان و عشاير، در صورت کسب رای اعتماد زاهدی‌وفا از مجلس، قطعی به‌نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا