صدور مجوز تاسیس شهرک صنفی در قزوین

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: در سفر اخیر رییس جمهور مجوز تاسیس شهرک مدرن صنفی در قزوین اخذ شده است که در صورت عملیاتی شدن این ایده به اولین شهرک صنفی کشور بدل خواهد شد.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی در همایش اصناف استان قزوین که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: موضوعات و معضلات پیش روی صنعت و تجارت از نگار اصناف و مدیران تا حد زیادی برابر است و باید تلاش کنیم این مشکلات را به نفع مردم حل و فصل نمائیم.

استاندار قزوین ادامه داد: مباحثی از قبیل مالیات، تسهیل کسب و کار، هوشمند سازی نظارت و طراحی نظارت به گونه‌ای که برای قشر امین و فعال در اصناف در اذهان شائبه به وجود نیاورد و باید مورد برنامه ریزی دقیق قرار بگیرد.

این مسئول با اشاره به لزوم فعالیت و همگرایی و پای کار آمدن بیشتر اصناف با نهادهای تصمیم گیر عنوان کرد: هر هفته در استان قزوین ستاد تنظیم بازار برگزار می‌شود و ما مایلیم از نظرات اصناف مختلف در آن بهره ببریم چرا که به این تعامل برای بهبود وضعیت معتقدیم.

وی اضافه کرد: حدود ۷ ماه این که در خدمت مردم قزوین هستم و از روز اول از سوالات ما بود که چرا قزوین با وجود پیشینه تاریخی در کسب و کار و تجارت و در بازه تا یخی ۳۰۰ در مقایسه با فعالیت اصناف در سایر استان‌ها مشارکت و ارتباط ضعیف‌تری دارد و ما امیدواریم در آینده اینطور نباشد.

استاندار قزوین به فعالیت افراد جوان دارای ایده‌های خلاق در اتاق‌های اصناف استان تاکید کرد و گفت: این افکار جوان و تحول گرا می‌توانند با استفاده از خلاقیت چرخه را تغییر دهند و پیشرفت را رقم بزنند چرا که پیش نیاز تحول و توسعه بهره از همین فعالین جوان و نخبه است.

اعلایی با تقدیر از همه اعضای اصناف استان قزوین که در سال‌های کرونایی در خدمت مردم بوده اند و با تمام آسیب‌ها به فعالیت خود ادامه داده اند بیان کرد: قطعاً فعالیت اصناف باری از دوش جامعه بر می‌دارد، همان طور که معمولاً در مورد نکات منفی صحبت می‌شود باید از همدلی و همکاری مضاعف اصناف تقدیر به عمل بیاوریم.

وی یادآور شد: در موضوع مردمی سازی یارانه‌ها باز هم وزنه به دوش اصناف بود که در این زمینه هم خوب مدیریت کردند و نگذاشتند مسئله جدی ای پیش بیاید.

اعلایی توضیح داد: در یک مقطعی دولت دستور داد که همه اجناس با قیمت جدید توزیع شوند و این موضوع سرمایه در گردش برای اصناف را هم تأمین می‌کرد و لی در قزوین بسیاری از اصناف خواستار فروش کالا با همان قیمت خریداری شده و سود متعارف بودند و این تدین و فرهنگی که در قزوین در جریان است یک داشته بزرگ قائل اهمیت است.

استاندار قزوین مطرح کرد: در سفیر اخیر رئیس جمهور به قزوین مصوبات خوبی برای قزوین به دست آمد که از آن جمله باید به برپایی شهرک تخصصی اصناف اشاره کرد، ایجاد شهرک‌های صنفی در این دستور کار بوده و در قانون داشتیم ولی متولی و مجوز آن تعریف نشده بود که با اصلاح اساسنامه شرکت شهرک‌های صنعتی او متولی این مسئله شده و ما مجوز شهرک صنفی را گرفته ایم و اگر بتوانیم ایده را عملیاتی کنیم اولین شهرک صنفی مدرن با مجوز در قزوین اجرایی می‌شود لذا تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد.

این مسئول ابراز کرد: دولت به دنبال این است که مهم‌ترین اصلاح در فضای اقتصادی کشور را رقم بزند و آن هم ثبات است، در استان شرایط به سمت ثبات پیش می‌رود و همه فعالیت ما در این چرخه قرار دارد.

اعلایی یادآور شد: در قزوین همه استعدادها و ظرفیت‌ها وجود دارد و ما باید نهایت بهره را از این ظرفیت‌ها ببریم، ظرفیت گردشگری و بهره از مصرف کنندگان جدید در صدر این مسئله قرار دارد.

وی ادامه داد: در مسیرهای مواصلاتی ما روزانه ۸۰۰ هزار خودرو تردد می‌کنند و در ایام این تعداد به یک میلیون و۴۰۰ هزار خودرو می‌رسد که اگر تنها درصدی از این خودروهای عبوری در قزوین توقف کنند سرمایه قابل توجهی به استان تزریق می‌شود.

استاندار قزوین در خاتمه با بیان این موضوع که باید زیرساخت گردشگری را تقویت کنیم گفت: گردشگری می‌تواند آورده مالی خوبی برای قزوین داشته باشد و در این میان رویداد سازی با استفاده از استعدادهای استان و فرهنگ غنی مردم قزوین می‌تواند مهم و اثرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا