صف‌های فروش سهام در روزهای آتی جمع خواهند شد

به گزارش ریال نیوز؛ یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در هفته گذشته گفت: شنبه هفته گذشته (بیست و پنجم مرداد ماه) شاخص کل بورس با عدد یک میلیون و 903 هزار و 267 واحدی آغاز به کار کرد. البته بررسی‌های انجام شده درباره وضعیت بازار نشان می‌داد که شاخص بازار در روزهای ابتدایی منفی خواهد بود اما این روند منفی براساس مقرراتی که اعمال شد، شیب تندتری به خود گرفت. همین مقررات بر روی منفی شاخص تاثیر چشمگیری گذاشت و اکثر سهام موجود در بازار را با منفی شدیدی روبه‌رو کرد طوری که در آخرین روز کاری هفته، شاخص با عدد یک میلیون و 757 هزار و 229 واحدی مواجه شد.

شایان زهراکار در گفت‌وگو با ایلنا گفت: رقابت دو کارگزاری در فروش سهام و سهام عدالت و کاهش اعتبارات بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس بر جای گذاشت.

وی ادامه داد: این تاثیرات منفی از فردا احتمالا کاهش پیدا خواهد کرد و با اجرای قانون جدید و افزایش اعتبارات، همچنین عدم عرضه سهام عدالت به صورت خرد، بازار متعادل‌تری را در هفته جاری پیش‌بینی می‌کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: طبق تحلیلی که انجام شده، شنبه و یکشنبه صف‌های فروش جمع شده و بازار به سمت تعادل پیش خواهد رفت.

زهراکار ادامه داد: امیدواریم با قوانین جدیدی که به اجرا می‌رسد، تاثیر هیجانات کاذبی که هر هفته بر بازار سرمایه وارد می‌شود، کمتر شود.

وی گفت: براساس تحلیل و بررسی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری شاخص به سمت تعادل رفته و پس از ایجاد کف‌سازی جدید در شاخص و سهم‌های بزرگ بازار، بازار سرمایه بعد از مدتی درجا زدن، سقف قبلی شاخص را پس گرفته و به سمت اهداف بلندمدت صعودی، خیز بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شش =

دکمه بازگشت به بالا