قزوین ظرفیت بسیار خوبی در تولید زیتون دارد

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی در تولید زیتون دارد و با توجه به واحدهای تولیدی روغن زیتون می‌توان مصرف این فرآورده را به سبد غذایی مردم آورد.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین روز یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان قزوین اظهار داشت: نرخ تورم به ویژه در مناطق روستایی در استان قزوین بالا است که در این زمینه باید کارگروهی با محوریت معاون اقتصادی استاندار، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کل اقتصاد و دارایی تشکیل و در این زمینه بررسی تحلیلی داشته باشند.

وی در زمینه موضوع مسکن در استان قزوین افزود: کنترل قیمت افزایش اجاره بها با نرخ ۲۰ درصد از اهمیت بالایی برخوردار است که دستگاه‌های ذیربط باید تمام همت خود را در این زمینه به کار بگیرند و این نرخ اجرایی شود.

اعلایی گفت: در حالی که براساس آمار اداره کل ثبت اسناد میزان معاملات املاک در استان ۲۵ درصد افزایش داشته است اما بر اساس آمار ثبت شده در دفاتر مشاورین املاک میزان معاملات ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است که این مهم نشان دهنده تغییر نگاه مردم در خرید و فروش است.

استاندار قزوین با اشاره به حجم تولید مناسب زیتون در استان قزوین اضافه کرد: استان ظرفیت بسیار خوبی در تولید زیتون دارد و در همین راستا می توان با توجه به واحدهای تولیدی روغن زیتون مصرف این فرآورده را به عنوان یک غذای سالم در سبد غذایی مردم آورده و با ۳۰ درصد قیمت کمتر از بازار عرضه کرد تا این کالا بدون واسطه بدست مردم برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =

دکمه بازگشت به بالا