ظرفیت قزوین برای تبدیل شدن به قطب لوازم خانگی

ریال نیوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار قزوین گفت: استان قزوین یکی از تولیدکنندگان مطرح لوازم خانگی کشور است و ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید لوازم خانگی کشور را دارد.

به گزارش ریال نیوز ، میثم پیله فروش روز سه شنبه در هجدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی کشور با اشاره به چرخش های تحول آفرین که از ابتدای استقرار دولت سیزدهم ابلاغ شده است، اظهار داشت: اولین چرخش در این سند این است که از تمرکز صفر بر توسعه محوری در شرکت های دانش بنیان به تمرکز بر توازن محوری و اثربخشی آنها در حل مسائل اساسی کشور حرکت کنیم.

وی با اشاره به یکی از مصداق های اثربخشی شرکت های دانش بنیان افزود: تولیدکنندگان معتبر بخش لوازم خانگی از جمله شرکت لوازم خانگی پارس در استان قزوین فعالیت مي کنند که به برکت عدم حضور برندهای خارجی، تولید آنها به شدت گسترده شده است و در شرف دانش بنیان شدن هم هستند که می تواند در کیفیت این محصولات موثر باشد.

پیله فروش گفت: علاوه بر شرکت لوازم خانگی پارس شرکت های دیگری هم در زمینه لوازم خانگی و قطعات مربوط به آن در استان فعالیت می کنند و استان قزوین ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید لوازم خانگی کشور را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار قزوین اضافه کرد: البته برای تحقق این مهم به شدت نیازمند هماهنگی با تکنولوژی روز هستیم و برای رسیدن به این هدف باید ارتباط با شرکت های دانش بنیان و جوامع دانشگاهی افزایش یابد.

وی با بیان این که دانشگاه باید خود را کاملا برای پاسخ دادن به صنعت بازسازی نماید، اظهار داشت: ارتباط مستمر صنعت با دانشگاه و شرکت های دانش بنیان می تواند بسیاری از مشکلات کشور در تولید محصولات با کیفیت و به صرفه را برطرف کند و باید این موضوع در دستورکار مسئولان هر دو بخش قرار گیرد.

پیله فروش گفت: استان قزوین علاوه بر صنعت، در حوزه کشاورزی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد و برخی از واحدهای تولیدی آن به ویژه در زمینه تولید گردو، مرغ، گل رز، شیر و غیره در خاورمیانه و دنیا مطرح است که از این ظرفیت هم باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یک =

دکمه بازگشت به بالا