بازدید دادستان کل کشور از ( دیتاسنتر) سازمان مالیات

ریال نیوز : دادستان کل کشور از دستاوردهای سازمان امور مالیاتی در دولت سیزدهم قدردانی کرد.

به گزارش ریال نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه نشست با رئیس کل و مدیران سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری-تحلیلی مالیاتی ایران (اینتا)، با تمجید از دستاوردهای سازمان امور مالیاتی کشور در دولت سیزدهم، شناسایی بالغ بر دو میلیون مودی جدید، رشد شصت و هشت درصدی درآمدهای مالیاتی در پنج ماهه اول سالجاری و اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را دستاوردهای قابل اتکا نظام مالیاتی دانست و گفت: رشد درآمدهای مالیاتی بدون فشار بر مردم و افرادی که فعالیت شفاف دارند، هم درآمدهای دولت را تامین می کند و هم  فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش می دهد.

دادستان کل کشور با پراهمیت دانستن، راه اندازی و فعال کردن سامانه های مدرن در نظام مالیاتی، تصریح کرد: داده محوری و دسترسی نظام مالیاتی به اطلاعات صحیح و درست، تا حدود زیادی جلوی فرار مالیاتی در کشور را می گیرد.

وی مزیت دیگر هوشمندسازی نظام مالیاتی را کاهش ممیز محوری و کمتر شدن خطای انسانی در رسیدگی ها دانست و افزود: هوشمند سازی، نظام مالیاتی کشور را بر ریل شفافیت و عدالت مالیاتی قرار می دهد و اعتماد مردم را به سازمان افزیش می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری بیان کرد: نظام مالیاتی، یکی از محورهای اصلی و مهم اقتصاد کشور است که دو کارکرد مهم، تامین درآمدهای کشور و دولت و تنظیم گری اقتصاد را بر عهده دارد.

وی فرهنگ سازی مالیاتی و اطلاع رسانی شفاف و درست به مردم را از وظایف اصلی نظام مالیاتی دانست و گفت:  رفتار ما در سازمان امور مالیاتی کشور می تواند مردم و مودیان را جذب کند که به صورت خودکار نسبت به خواظهاری و پرداخت مالیات اقدام کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: همانگونه که در جامعه، یک فردی که به خمس و زکات اعتقاد دارد شخصا و با میل و رغبت نسبت به انجام فرایض دینی و پرداخت خمس و زکات اقدام می کند، اگر در خصوص مالیات و تاثیرات آن بر زندگی مردم هم اطلاع رسانی درست انجام شود و شفاف با مردم سخن بگوییم، میل و رغبت برای پرداخت مالیات بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور به همراه رئیس کل و جمعی از مدیران سازمان امور مالیاتی کشور قبل از این نشست ، از مرکز داده ها و اطلاعات (دیتاسنتر) سازمان امور مالیاتی کشور دیدن و با کارکنان این مجموعه گفتگو کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا