دخالت دولت در امور تولید مهمترین چالش صنعت غذا

ریال نیوز : مدیرعامل شرکت ماکارونی سمیرا از قوانین حاکم بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای انتقاد کرد.

‎به گزارش ریال نیوز ،مهندس نبی الله نوری نسب ، مدیرعامل گروه صنایع غذایی مانتا (ماکارونی سمیرا) در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو با بیان ای که کیفیت برگزاری این رویداد نشان از قصد ایران برای افزایش صادرات غیرنفتی دارد افزود: در نمایشگاه امسال بازدیدکنندگانی از کشورهای آفریقایی، عراق، پاکستان، افغانستان، یمن و سایر کشورها حضور داشتند که این مسئله می تواند منجر به افزایش و سرعت بخشی صادرات شود.

‎وی دخالت دولت در امور تولید را از چالش های مهم صنعت غذا دانست و افزود : صنعتگر مانند یک جوی در هر شرایطی مسیر خود را طی می‌کند و با وجود تحریم‌ها نیز توانایی حل مشکلات خود را دارد پس به صنعتگران باید اجازه داده شود تا به امور تولید برسند.

‎مدیرعامل شرکت مانتا «ماکارونی سمیرا» از کشورهای عراق، افغانستان، کانادا، ازبکستان، آفریقا و کشورهای CIS به عنوان مقاصد صادراتی این شرکت نام برد .

‎نوری نسب در پاسخ به سئوالی در خصوص تعامل فروشگاه‌های زنجیره ای با تولیدکنندگان با بیان این‌که تولیدکنندگان از قوانین حاکم بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای راضی نیستند، افزود: تولیدکنندگان با وجود مشکلات فراوان که همه مسئولین نیز به آن واقف هستند تولید می‌کنند ولی باید با التماس محصول خود را برای فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کنند، همچنین در بخش پرداخت‌ها و مفاد قراردادها با فروشگاه‌های زنجیره‌ای مسائلی وجود دارد که همگی قابل حل است.

‎عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که مشورت با بخش خصوصی انجام می‌شود ولی در نهایت قانون درستی وضع نمی‌شود، افزود: مسئولین امر باید از مشورت با صنوف و واحدهای تولیدی در تصمیم گیری‌های خود استفاده کنند و با افزایش تعاملات قطعا تصمیمات بهتری اخذ خواهد شد. ضمن این‌که در صدور بخشنامه‌ها مشورت با بخش خصوصی کمرنگ است.

‎نوری نسب گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی همواره در حال تلاش است. شاید کاستی‌هایی وجود داشته باشد ولی اتاق به سمت جلو پیش می‌رود و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد.

‎این کارآفرین برجسته کشور در پایان خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی بین تحصیلات، تجربه و مناصب دولتی باعث بروز تصمیمات نادرست می‌شود زیرا مسئولین از بطن کار نیستند و هر تصمیم گیر دولتی باید چند تولیدکننده را به عنوان مشاور در کنار خود داشته باشد تا تصمیمات اخذ شده، مناسب صنعت باشد.

منبع : صنعت غذا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا