فارسی صحبت کردن ایتالیایی ها

ریال نیوز : در ایتالیا از دیرباز زبان فارسی، یکی از زبان های مورد علاقه در دانشگاه های این کشور بوده است. در طول تاریخ برخی از ایتالیائی ها به ایران سفر کرده و درباره فرهنگ ایرانی سفرنامه هایی تهیه کردند.

به گزارش ریال نیوز ، در ایتالیا از دیرباز زبان فارسی، یکی از زبان های مورد علاقه در دانشگاه های این کشور بوده است. در طول تاریخ برخی از ایتالیائی ها به ایران سفر کرده و درباره فرهنگ ایرانی سفرنامه هایی تهیه کردند. دانشگاه ناپولی از قدیمی ترین دانشگاه هایی است که تدریس زبان فارسی را در ایتالیا شروع کرده است. دانشجویان زبان فارسی در ایتالیا، بیشتر به دنیای معاصر و جنبه های اجتماعی و سیاسی ایران علاقه مند هستند و ادبیات مدرن و کلاسیک نیز بسیار مورد توجه آنها است. این در حالی است که در چند سال گذشته این علاقه در عرصه های دیگری مانند سینما و عکاسی و خط فارسی نیز گسترش یافته است.

در این میان شماری از ایتالیایی ها هم به علت علاقه شخصی به فرهنگ و ادبیات ایران و یا ارتباط کاری با کشورمان و یا داشتن دوستان ایرانی، علاقمند به یادگیری زبان فارسی هستند.

در حال حاضر در ایتالیا پنج کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های رم، ناپل، ونیز، بولونیا و راونا برای علاقمندان به زبان فارسی و فرهنگ و تمدن کهن ایران وجود دارد که از میان آنها بولونیا و ونیز در شمال ایتالیا واقع شده اند.

گزارش از : حمید معصومی نژاد _ رم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا