فاز دوم پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای قزوین آغاز شد

ریال نیوز : در مراسمی با حضور سردار جمال الدین آبرومند، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن (ع)، محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین و جمعی از مقام ها و مدیران دستگاه های اجرایی، تفاهم نامه های پروژه های محرومیت زدایی به امضاء طرفین رسید که از جمله آن ها تفاهم نامه اجرای فاز دوم پروژه جهاد آبرسانی بود.

به گزارش ریال نیوز ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این رابطه گفت: فاز دوم پروژه جهاد آبرسانی شامل تامین آب آشامیدنی 122 روستای استان با اعتباری معادل 648 میلیارد تومان است که با اجرای آن مشکل آب آشامیدنی این روستاها کاملا برطرف می شود.

داراب بیرنوندی اضافه کرد: با اجرای فاز دوم پروژه جهاد آبرسانی، آب آشامیدنی مورد نیاز 25 هزار و 716 خانوار روستایی تحت پوشش شامل جمعیتی معادل 82 هزار و 269 نفر تامین می شود.

وی ویژگی این پروژه را استفاده از توان بالقوه بسیج و سپاه در عمران و آبادی استان دانست و مدت زمان اجرای پروژه را نیز سه سال عنوان کرد که تا پایان سال 1404 به اتمام خواهد رسید.

بیرنوندی همچنین شرح عملیات اجرایی پروژه را نیز شامل 243 کیلومتر خط انتقال، 97 کیلومتر شبکه توزیع، 109 باب مخزن ذخیره، 35 ایستگاه پمپاژ، حفر 30 حلقه چاه و بهسازی 58 دهنه چشمه عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان فاز اول پروژه جهاد آبرسانی را نیز تامین آب آشامیدنی 96 روستا با جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر و در قالب پنج مجمتع آبرسانی روستایی برشمرد که با پیشرفت فیزیکی 37 درصدی و بالاتر از میانگین کشوری در حال اجرا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا