فرصت بانک مرکزی به صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز به کشور

به گزارش ریال نیوز، احمد فرشچیان در نشست امروز (سه‌شنبه) هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با انتقاد از صدور بخشنامه‌های متعدد بدون تعامل با بخش خصوصی گفت: خوشبختانه اواخر سال ۹۷ و اوایل امسال بانک مرکزی تا حدودی سیاست‌های خود و راه‌های بازگشت ارز را تغییر داد؛ در نتیجه چهار روش برای بازگشت ارز ارائه داد که البته درصد و سهم درنظر گرفته شده برای هر یک از مدل‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: بانک مرکزی تا ۳۱ تیر به صادرکنندگان فرصت داده شده ۷۰ درصد ارزشان را به کشور بازگردانند تا تائیدیه خوش حسابی از بانک دریافت کرده و از معافیت مالیاتی برخوردار باشند. واضح است که همه صادرکنندگان مکلفند ارزشان را به کشور بازگردانند اما این درصد بندی کار را مختل کرده و جلوی کار صادرکنندگان را گرفته است.
این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران بیان کرد: بانک مرکزی در پاسخ به اعتراض صادرکنندگان اعلام کرد که به درصدبندی توجه نکنند و هر طور که می‌توانند ۷۰ درصد ارز صادراتی شأن را برگردانند، اما مسئولان بانک مرکزی حاضر نیستند این موضوع را به صورت مکتوب به صادرکنندگان اعلام کنند و این مسأله باعث شده تا جسارت صادرکنندگان کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا