فرصت ۱۰ روزه استاندار زنجان برای واکسیناسیون فوری

ریال نیوز : استاندار زنجان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان زنجان باید ۱۰ روز به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برای واکسیناسیون کمک ویژه کرده و همه صنوف، کارکنان اداری، واحدهای تولیدی، دانشجویان، معلمان و غیره باید طی این مدت باید واکسن دریافت کنند.

به گزارش ریال نیوز، فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۳۱ شهریورماه) در ششمین شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: با مرور تاریخ در ۲۰۰ سال اخیر شاهد جنگ‌های نابرابر در کشورمان بودیم که علی‌رغم این نابرابری‌ها، به برکت فداکاری رزمندگان موقعیت‌شناس دفاع مقدس، یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم و مردانه ملت بر روی پای خود ایستادند و چهره زشت دشمنان را افشا کردند.

وی با بیان این که رزمندگان موقعیت‌شناس اسباب رشد و خلاقیت در همه حوزه‌ها به‌خصوص حوزه نظامی را فراهم کردند تا امروز دانش‌ نظامی کشور لرزه بر تن دشمنان انداخته است، افزود: رزمندگان دفاع مقدس اقتدار ملی و قدرت بازدارندگی را به دشمن ثابت کردند که شروع آن با آزادسازی خرمشهر بود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با اشاره به همدلی، اتحاد، غیرت و ایثار فرزندان نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: به برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان نزدیک می‌شویم و با توجه به شیوع کرونا همه مدیران باید به گونه‌ای عمل کنند تا شهر رنگ و بوی شهدا را بدهد، زیرا آنان حقیقت واقعی هستند که باید یاد و خاطره آن را زنده نگهداریم.

استاندار زنجان در ادامه در رابطه با بازگشایی مدارس، گفت: بسترهای لازم برای بازگشایی حضور مدارس استان زنجان فراهم می‌شود و واکسیناسیون همه دانش‌آموزان، خدمت‌گذاران آنان و کارکنان حمل و نقل درون شهری در حال انجام است؛ بنابراین والدین نگران فرزندان‌شان نباشند، زیرا آنان نیز همانند فرزندان خودمان هستند.

حقیقی با تاکید بر این که مراکز واکسیناسیون اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان باید از امروز برای ارائه خدمت به گروه‌های هدف خود فعال شود، اظهار کرد: معلمانی که زمان دریافت دز دوم واکسن کرونا آنان فرارسیده نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی در رابطه با بازگشایی دانشگاه‌های استان زنجان، افزود: واکسیناسیون دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال انجام بوده و دانشجویان غیربومی باید در شهر محل سکونت خود واکسینه شوند زیرا واکسن هر استان مخصوص شهروندان خود است.

این مسئول با اشاره به روند واکسیناسیون و مقایسه پیک پنجم و چهارم کرونا در استان، تصریح کرد: واکسن کرونا وارد شده برای هر گروه هدف در استان زنجان ذخیره شده و از این واکسن‌ها برای تزریق به سایر گروه‌های سنی استفاده نشده به همین دلیل گفته می‌شود در استان واکسیناسیون هوشمندانه انجام شده است.

استاندار زنجان با تاکید بر این که همه دستگاه‌های اجرایی استان باید طی ۱۰ روز در خصوص واکسیناسیون به دانشگاه‌ علوم پزشکی استان زنجان کمک ویژه کنند، گفت: اکنون ۱.۷ جمعیت هدف استان را واکسینه می‌کنیم که این عدد را باید به بالای ۳.۵ برسانیم.

حقیقی با بیان این که با شتاب واکسیناسیون قبل از شیوع پیک ششم بسیاری از جامعه هدف در استان زنجان واکسینه شده و در برابر بیماری کرونا ایمن می‌شوند، اظهار کرد: مدیران باید خود پیگیر واکسیناسیون جامعه هدف زیرمجموعه خود باشند و گزارش عملکرد را ارسال کرده و در صورت نیاز پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه طی ۵ روز باید همه شاغلان دستگاه‌های اداری استان، کارکنان ‌واحدهای تولیدی دز اول واکسن کرونا را دریافت کنند، افزود: مدیرکل صمت استان، مدیرکل اداره کار و رفاه اجتماعی استان مسئول مستقیم این امر هستند و معاون امور اقتصادی استانداری نیز باید به این امر نظارت کند.

این مسئول با بیان این که همه اصناف و فعالان صنفی در استان زنجان باید طی ۵ روز آتی در برابر کووید – ۱۹ واکسینه شوند، تصریح کرد: رئیس اتحادیه هر صنف مسئولیت واکسینه شدن گروه هدف خود را دارد و اداره‌کل صمت نیز مسئولیت نظارت بر عملکرد آنان را دارد.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم واکسیناسیون فرهنگیان، دانشجویان، دانش‌آموزان، سپاهیان، نظامیان، نیروهای مسلح و افراد بالای ۱۷ سال در استان زنجان، گفت: مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مدیران این اداره‌کل مسئولیت مستقیم واکسیناسیون دانش‌آموزان را برعهده دارند.

حقیقی با اشاره به لزوم پوشش بالای واکسیناسیون در مناطق قرمز و سیاه استان، خاطرنشان کرد: فرمانداران باید نسبت به تغییر وضعیت پوشش مناطق قرمز و سیاه از لحاظ درصد پوشش واکسیناسیون اقدام کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهارکرد: اکثر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برای پیشگیری از شیوع و ابتلا به کرونا، در فضای مجازی برگزار می‌شود.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی با بیان این که بیش از ۱۵ یادواره شهدا در ۸ شهرستان‌ استان زنجان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس تا ۷ مهرماه ادامه دارد و بیش از ۳۰ عنوان برنامه و ۶ هزار برنامه‌های مختلف در پایگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد./ ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا