۹۰ درصد معادن سیستان در دست بومی ها

ریال نیوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: ۹۰ درصد معادن سیستان و بلوچستان به نیروهای بومی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی‌آبادی در جلسه شورای عالی معادن سیستان و بلوچستان که با حضور اعضا در محل استانداری برگزار شده بود افزود: بر اساس آمار و اطلاعات، از حدود ۵۰۰ واحد معدنی، ۹۰ درصد آنها به نیروهای بومی واگذار شده که این حرکت بسیار خوب و رو به توسعه هست که نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران به سیستان و بلوچستان و مردم این خطه دارد.

وی افزود: علاوه بر تقویت این روند، باید برای واحدهای بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های کلان در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان، از نیروهای متخصص بومی استفاده کرد چرا که فارغ‌التحصیلان بومی زیادی در حوزه معدن در سطح این استان داریم که به کارهای تخصصی و فوق تخصصی ورود کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با خشکسالی مواجه هست، باید مشارکت مردم به صورت سهام و غیره در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش معادن بزرگ شمال و جنوب و سایر حوزه‌های اقتصادی و اشتغالزایی این استان فراهم شود.

وی با اشاره به راه اندازی کارخانه لوله در استان، خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد این کارخانه، با محوریت تکمیل طرح انتقال آب از دریای عمان بود که پس از اتمام این طرح، پیشنهاد می‌شود سایز لوله‌ها را تغییر داده تا از آن در تمام شهرها و طرح‌ها استفاده شود و حتی تولیدات این واحد صنعتی، مبنای صادراتی به کشورهای خلیج فارس را داشته باشد.

تمامی مدیران در طرح انتقال آب از دریای عمان همکاری کنند

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: تمام مدیران، موظف به همکاری در طرح انتقال آب از دریای عمان هستند.

محمد کرمی اظهار کرد: اخیراً گلایه‌های در زمینه سوخت در این پروژه مطرح بود که در این جلسه از شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی خواستار همکاری در این زمینه هستیم تا مشکلی در روند اجرای طرح ایجاد نشود.

وی بیان کرد: همه باید با جدیت همکاری کنند تا طرح انتقال آب از دریای عمان به نتیجه برسد و مردم از منافع آن بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه معادن دارد باید کمک کنیم تا با نگاهی که دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان دارد، کار معادن سرعت گیرد، در این زمینه از سازمان زمین شناسی درخواست حضور بیشتر و کار بر روی پهنه‌های زیادتر داریم تا شاهد توسعه بیشتری در این خطه پهناور ایران اسلامی باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در بحث تجارت نیز در مرز ۱۰ بازارچه محلی با پاکستان توافق کردیم که تاکنون سه مورد ساخته شده، بازارچه‌های رسمی و پایانه‌های مرزی نیز وجود دارند که در بحث دریایی با کشورهای پاکستان، افغانستان و آسیای میانه در زمینه تجارت کار را رونق خواهیم داد و از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

وی گفت: اقتصاد دریا، ظرفیت سواحل، باغات میوه‌های گرمسیری، حوزه کشاورزی و دامپروری از دیگر ظرفیت‌های بکر سیستان و بلوچستان است که سرمایه‌گذاری و استفاده از این فرصت‌ها می‌تواند گام مهمی در توسعه این استان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا