فولادهای آلیاژی سهم عمده ای در آلات ناقله ریلی دارند

ریال نیوز : مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت گفت
: فولادهای آلیاژی از نظر کمی و کیفی سهم عمده ای را در آلات ناقله ریلی (بالاخص واگن های حمل بار) به خود اختصاص می دهند.

دکتر روح الله ارجمندی در گفت و گو با شبکه خبری ریال نیوز با بیان این‌که حدود دوسوم ناوگان باری راه آهن ج.ا.ا. از نوع لبه بلند روباز بوده و صرف‌نظر از بوژی های مرسوم این واگن ها، بیش از نیمی از وزن هر واگن و حدود یک پنجم ارزش آن را پروفیل ها، مقاطع و ورق های فولادی آلیاژی عمدتاً از نوع St-52 با گریدهای مختلف تشکیل می دهند افزود : فولادهای آلیاژی از نظر کمی و کیفی سهم عمده ای را در آلات ناقله ریلی (بالاخص واگن های حمل بار) به خود اختصاص می دهند.

به گفته ارجمندی محصولات مشابه شرکت های اروپایی بر پایه فولاد آلیاژی Corton A بوده که به دلایلی که عمدتاً به عدم تولید داخل مربوط می شود، در طول زمان با St-52 جایگزین شده و در صورتی که عزم بر ورود به بازارهای منطقه ای و خصوصاً بین المللی باشد، اصلاح زنجیره تأمین و ارتقاء کیفیت تولید در این زمینه ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد : از طرف دیگر در صورتی که در مدت بسیار طولانی استفاده از فولاد St-52 در واگن های باری (با در نظرگرفتن شرایط خطوط ریلی نه چندان مساعد راه آهن کشور)، در صورتی که مشکل قابل توجهی بروز نکند، توجیه جایگزینی آن با Corton A در مجامع رسمی بین المللی دور از ذهن نیست.

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت اظهار داشت : با توجه به موارد اشاره شده بهتر است سرمایه گذاری در راستای ارتقاء مواد (داخل کشور) صورت پذیرد و این موضوع می تواند به عنوان یک اصل در دستور کار کارشناسان، مدیران و متخصصین آلات ناقله ریلی گنجانیده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =

دکمه بازگشت به بالا