قدردانی رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از اقدامات جهادی وزارت صمت برای تامین مناسب کالاهای اساسی و اقلام مبارزه با کرونا

به گزارش ریال نیوز، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با اقدامات جهادی و شبانه روزی مواد اولیه و اقلام مورد نیاز برای تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی پس از شیوع کرونا را تولید و تامین کرد که از این تلاش ها قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری با تأکید بر اینکه تامین کالاهای اساسی و وفور کالا و همکاری مردم کشورمان را سربلند کرد، افزود: این در حالی است که بسیاری از کشورهای خارجی برای تامین کالاها دچار مشکل شدند و خوشبختانه شرایط خوبی در ایران برقرار است.

وی از اهتمامی که وزارتخانه در مدیریت بازار و تأمین کالاها و اقلام روزمره و اساسی معیشتی مورد نیاز مردم و حفظ امنیت و آرامش در بازار داشت، نیز قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه برخی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن قدردانی از عملکرد وزارت صمت در شرایط بعد از شیوع کرونا، برای وضع قوانین و مقررات در حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط پساکرونا اعلام آمادگی کردند و بر تدوین یک برنامه زمان بندی برای مدیریت دوران پساکرونا با نگاه به تمامی جوانب و شرایط و مشارکت همه دستگاه های مرتبط تأکید داشتند.

نمایندگان با قدردانی از تصمیم دولت برای آغاز فعالیت واحدهای تولیدی در راستای ایجاد امنیت اقتصادی در شرایط کرونا و مقابله با پیامدهای احتمالی آن، بر این نکته تصریح کردند که وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست واحدهای تولیدی برای تغییر خطوط تولیدی خود را به جهت تولید محصولات مرتبط با کرونا در سریعترین زمان ممکن پاسخگو بوده است.

بسط و گسترش ظرفیت های کسب و کارهای اینترنتی در شرایط قرنطینه و کرونا، استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و تداوم روند صادرات و فعال بودن مرزها در این شرایط از نکات دیگر مورد اشاره نمایندگان مجلس در این جلسه بوده است.

حمایت تسهیلاتی از واحدها و صنایع و تدوین بسته های حمایتی برای کارگاه ها و صنایع تولیدی از دیگر نکاتی بود که توسط نمایندگان مجلس در این جلسه مطرح شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا