برگزاری نمایشگاه عکس ” کاسرو ” در گالری ژینوس

ریال نیوز : نمایشگاه عکس و مستندنگاری شبنم پیرهادی در گالری ژینوس تهران افتتاح شد.

به گزارش ریال نیوز ، شبنم پیرهادی یکی از بانوان بسیار موفق در عرصه عکاسی و مستند نگاری است که به تازگی نمایشگاه انفرادی عکس و مستندنگاری را به یاد پدرش در گالری ژینوس تهران واقع در خیابان دکتر فاطمی، روبروی متروی جهاد، پلاک ۲۱ ، طبقه اول برگزار کرده است.

وی افزود : این نمایشگاه راوی داستان غم انگیز و واقعی از خانواده خودم به خصوص پدرم خسرو پیرهادی به صورت تصویری و مستند به نمایش گذاشته شده و به نام نمایشگاه کاسرو که مادرم اصالت ترکیه ای دارند و پدرم را به جای جای خسرو ، کاسرو خطاب می کرد رونمایی کردم.

پیرهادی درباره پوستر نمایشگاه و ارتباط آن با تصویر پدرش اظهار داشت
: بهترین ایده برای انجام این کار روایت حادثه پدرم است که بتوانم به نوعی به پدرم ادای احترام کرده باشم. پدر من خسرو پیرهادی متولد سال ۱۳۳۹ در روستای دهعلی خان از توابع شازند هستند و پدرم در سن ۱۸ سالگی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفته بود اما از ادامه تحصیل منصرف شد و به ایران بازگشت و این بار به ترکیه رفت و در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه آنکارا آغاز به تحصیل کرد که با مادرم آشنا شد و بعد از به دنیا آمدن خواهرم مجددا به ایران بازگشت .پدرم مهندس شیمی، طراح کارخانه استخراج فلزات و متخصص فلز روی، همچنین مخترع ابزارآلات معدن نیز بودند .ایشان در اواخر بازنشستگی در سن ۵۸ سالگی به علت سهل انگاری و نقص ایمنی در معدن سرب بر اثر انتشار گاز و انفجار جان خود را از دست دادند همچنین در این حادثه یکی دیگر از همکاران ایشان نیز جان خود را از دست دادند. در طی شکایات و یک سال پیگیری در دادگاه‌هایی که شرکت کردیم، آخرین پاسخی که از گزارش پرونده پدرم دریافت کردم، این حادثه قتل غیر عمد شناخته شد.قاضی پرونده اعلام کردند که به دلیل این‌که این اتفاق در محیط کار حادث شده است قتل غیر عمد محسوب می‌شود. مدیرعامل کارخانه نیز اظهار کردند این اتفاق طبیعی و در همه معادن شاهد چنین اتفاق هایی هستیم.

وی ادامه داد : در روایت این داستان از یک سری تصاویر مربوط به قبل و بعد حادثه استفاده شده و حتی فضای مجازی که در آرشیو خودم داشتم، و مدارکی که از طریق دادگاه به دستمان رسیده بود عکس برداری کرده و به نمایش گذاشتم و عکس‌هایی که دوستان و همکاران پدرم برایم ارسال کردند باعث شد این نمایشگاه اینگونه برپا شود و در مجموع یک فیلم مستند در ارتباط با داستان زندگی پدرم در حال ساخت است.

گفتنی است ؛ نمایشگاه عکس کاسرو روز جمعه ۲۳ تیرماه افتتاح شد و تا چهارشنبه ۲۸ تیرماه جاری همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ به جزء روزهای شنبه در گالری ژینوس در خیابان دکتر فاطمی روبروی مترو جهاد پلاک 21 طبقه اول پذیرای علاقمندان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا