ماجرای تلخ خودسوزی یک کارگر ساختمانی چه بود؟

به گزارش ریال نیوز، در این اطلاعیه با ابراز همدردی با خانواده داغدار آمده است:

به دنبال این حادثه در روز جمعه 30 آبان ماه به دستور جناب آقای مهندس بازوند استاندار کرمانشاه جلسه ای با حضور ایشان، معاونین سیاسی، امنیتی و امور عمرانی استانداری، مدیر کل تأمین اجتماعی، معاون اجتماعی فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آقای حاجت خواه رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی جلسه ای برای بررسی علل این حادثه تشکیل شد و از ناحیه ی استاندار محترم برای رسیدگی به امور خانواده ایشان دستورات فوری صادر شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است:

مرحوم حیدری از تاریخ 12  بهمن سال 98 به منظور استفاده از خدمات بیمه ای کارگران ساختمانی حق بیمه خود را واریز نموده است و به همین منظور وی همزمان به عضویت انجمن صنفی کارگران ساختمانی کرمانشاه درآمده است.

از طرف سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه، در شهریور ماه بازرسی از موضوع این بیمه شده صورت گرفته و صحت حق بیمه وی و ادامه پوشش بیمه ای نامبرده نیز مورد تائید قرار گرفته است، هم اکنون نیز دفترچه درمان تامین اجتماعی نامبرده دارای اعتبار است و اظهارات برخی شبکه های معاند، مبنی بر عدم تمدید دفترچه تأمین اجتماعی کذب است.

با بررسی اجمالی، علت حادثه این بوده است که وی برای تمدید عضویت خود در انجمن صنفی کارگران ساختمانی به دفتر انجمن مراجعه می نماید در تاریخ 25/8/1399 از طرف بازرسی انجمن، به نشانی اعلام شده توسط کارگر، مراجعه می شود و ظاهراً بازرس انجمن به وی اعلام می نماید که شما کارگر ساختمانی نیستید، وی در تاریخ 27/8/99 به دفتر انجمن کارگران ساختمانی مراجعه می نماید. به دنبال مشاجره و عصبانیت تهدید به خودسوزی نموده و متأسفانه تهدید خود را عملی می نماید. پس از انتقال مصدوم، در روز بعد در بیمارستان تسلیم مرگ می شود.

در ادامه اطلاعیه بر بررسی دقیق تر موضوع از ناحیه ی مسئولین ذیربط و رسیدگی فوری به امور معیشتی خانواده متوفی تأکید شده است.

ضمناً در اجرای دستور استاندار محترم، هیاتی ‌مرکب از مسئولین ادارات کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی در منزل مرحوم مهدی حیدری به منظور دلجویی از آنان حضور یافته و رفع مشکلات فوری آنان در دستور کار قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا