متقاضیان مسکن ملی منتظرخبرهای خوش باشند

به گزارش ریال نیوز، محمود محمودزاده، معاون مسکن و امور ساختمان درباره تعیین تکلیف متقاضیان مسکن ملی که تا به امروز نسبت به واریز آورده اولیه اقدام نکرده‌اند، اظهار داشت: عده‌ای به هر دلیلی هنوز واریز وجه آورده اولیه را انجام نداده‌اند که گفته می‌شود ‌یکی از  دلایل، انسداد ارسال پیامک‌های تبلیغاتی است. برخی‌ها تنظیماتی انجام داده‌اند تا پیامک‌های تبلیغاتی و امثال آن را دریافت نکنند و همین باعث شده پیامک‌های اطلاع‌رسانی‌ها از تاریخ و زمان واریز وجه برای مسکن ملی برای آنها انجام نشود و این پیامک‌ها به دست‌شان نرسد.     ‌ 

وی تاکید کرد: در حال طراحی مسیرهای دیگری برای ارسال پیامک به متقاضیان تاییدشده مسکن ملی هستیم تا مطمن شویم تمام متقاضیان پیامک‌ها را دریافت می‌کنند و تا زمانی که این اطمینان حاصل شود که پیامک‌ها به دست افراد رسیده، کسی به دلیل عدم واریز وجه حذف نمی‌شود و همه باید دسترسی به اطلاع رسانی‌ها داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در گام اول باید دید پیامک به دست چند نفر از حدود 440 هزار ثبت‌نامی و تایید شده، رسیده‌ است چراکه عده‌ای فقط به دلیل عدم دریافت این پیامک هنوز اقدام به واریز وجه نکرده‌اند.

محمودزاده افزود: طبق اطلاعات سیستم و سامانه تاکنون سه بار برای هر 440 هزار ثبت نامی پیامک واریز وجه ارسال شده اما در سایت با یادداشت‌های مردم مبنی بر عدم دریافت پیامک مواجه شده‌ایم. در حال حاضر در تعداد افرادی که این پیامک‌ها را دریافت کرده‌اند، ابهام وجود دارد.      

وی با تاکید بر اینکه با سازوکار جدید پیامک‌ها را ارسال می‌کنیم و از تایید دریافت این پیامک‌ها مطمئن خواهیم شد، گفت: پس از این مراحل اگر عده‌ای نسبت به واریز اقدام نکردند و ظرفیت خالی باقی ماند، وارد مرحله بعد یا همان مرحله جایگزینی می‌شویم.    

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فعلا هیچ تاریخی برای مهلت واریز وجه اعلام نمی‌کنیم، اظهار داشت: هنوز تاریخی برای آخرین مهلت پرداخت اعلام نشده‌ است و مردم نگران نباشند.

محمودزاده ادامه داد: در نهایت اگر واحد مازاد باقی بماند که متقاضی پولی بابت آن نپرداخته باشد، احتمال جایگزینی وجود دارد چراکه ساخت پروژه‌ها آغاز شده و نمی‌توانیم این پروژه‌ها را متوقف کنیم. اگر وارد مرحله جایگزینی شویم با همان روش و اولویت‌های ‌قبلی ثبت نام انجام می‌شود و و تغییری در روش ثبت نام نخواهیم داشت. 

وی افزود: یکی از دلایلی که اصرار داریم افراد هر چه سریع‌تر نسبت به واریز وجه اقدام کنند این است که پروژه‌ها نمی‌توانند متوقف بمانند چراکه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که براساس آورده متقاضی پیش برود. اگر واریزی‌ها کامل نباشد طبیعی است که پروژه با سرعت مطابق برنامه ساخته نمی‌شود و با تاخیر در احداث مواجه خواهیم شد به همین دلیل افراد جدید جایگزین ثبت‌نام کنندگانی که تاخیر در پرداخت  دارند می‌شوند تا مابقی افراد مشارکت کننده در پروژه متضرر نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا