انتقال درآمدهای نفتی به ترازنامه بانک مرکزی مهمترین عامل تورم

ریال نیوز : رئیس کمیسیون اقتصادی کانون کارفرمایان استان تهران گفت
: یکی از مشکلاتی که سال‌های گذشته باعث افزایش تورم در کشور شده است انتقال درآمدهای نفتی به ترازنامه بانک مرکزی است.

محمد برهانی در گفت و گو با ریال نیوز با بیان این که انتقال درآمدهای نفتی به ترازنامه بانک مرکزی همیشه باعث تورم در کشور شده است افزود
: این عامل بعنوان فاجعه‌ای در بودجه ریزی از ابتدای دهه ۵۰ در کشور وجود داشته و درآمد ارزی دولت به ترازنامه بانک مرکزی منتقل شده است .

وی با بیان این که این روند باید متوقف شود اظهار داشت : درآمدهای ارزی کشور باید صرف زیرساخت‌ها شده زیرا زیرساخت‌ها از یک طرف مصارف ارزی را کاهش داده و از طرف دیگر بر درآمدهای ارزی کشور خواهد افزود.

به گفته این فعال اقتصادی اگر این کار انجام شود وضعیت اقتصادی ایران در میان مدت رو به بهبود نهاده و مشکلات تا حد زیادی رفع خواهد شد.

این فعال کارفرمایی در ادامه افزود : در سال ۱۴۰۲ که به نام رشد تولید و مهار تورم توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده اجرای هم زمان رشد تولید و مهار تورم بسیار سخت و پیچیده بوده و نیاز به متخصصان تمام عیار اقتصادی دارد و برای اجرایی کردن آن باید همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی نیز پای کار بیایند.

برهانی با بیان این که رشد تولید و مهار تورم زمانی اجرایی خواهد شد که اصلاحات اقتصادی فوق هم زمان با سرمایه گذاری خارجی و ورود ارز به کشور انجام شود تصریح کرد : در این امور دولت باید در این کار سخت و پیچیده وارد شود و به کمک بخش خصوصی بیاید تا موفقیت حاصل شود زیرا یکی از امن ترین راه‌های کنترل تورم، سرمایه گذاری خارجی و ورود ارز به کشور است که می‌تواند افق روشنی در اقتصاد ایران به وجود آورد و شکوفایی و رونق اقتصادی شکل گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شش =

دکمه بازگشت به بالا