مجمع «رصتا» تشریح شد

ریال نیوز : مراسم اختتامیه نمایشگاه «رصتا» امروز با حضور سعید مقیسه رئیس ساترا و حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز یکشنبه ۱۴ اسفندماه برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، سعید مقیسه ، رئیس ساترا در این اختتامیه با اشاره به نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر ایران عنوان کرد که در این نمایشگاه پلتفرم‌هایی که از ساترا مجوز داشتند به همراه برخی سازمانها و شرکت‌های شتاب دهنده حضور داشتند که به حدود ۱۰۰ غرفه می‌رسید. همچنین بخش‌هایی از صداوسیما نیز در نمایشگاه حاضر شدند.

وی به کارگاه‌ها و نشست‌های نمایشگاه اشاره و یادآور شد: در نمایشگاه سمینارهای علمی، کارگاه‌های مهارت آموزی و میزگردهای مختلفی با حضور مسئولان و کارشناسان برگزار شد.

مقیسه درباره محتوای این نشست‌ها نیز گفت: شاخص‌های ارزیابی پلتفرم‌ها، تدوین قوانین و مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر از جمله مواردی بود که در نشست‌ها مطرح شد.

رئیس ساترا به مجموعه آومیک اشاره و بیان کرد: آومیک واسطی بین ساترا و پلتفرم‌های دارای مجوز در نمایشگاه است و نتیجه ارزیابی‌های این مجموعه به حمایت از شرکت‌ها و پلتفرم‌ها منتج می‌شود.

مقیسه با بیان این که اتفاق مهم نمایشگاه تشکیل مجمع رصتا بود، تصریح کرد: جزئیات این مجمع در سایت ساترا بارگذاری شده است و نمایندگان پلتفرم‌های دارای مجوز می‌توانند کاندیداتوری خود را برای حضور در شورای راهبردی مجمع، اعلام کنند. این مجمع حدود ۱۳ کمیته خواهد داشت که کمیته مجوز تولید، مجوز انتشار، ضدرقابت، حل اختلاف، بررسی تخلفات، کمیته حمایت‌های صداوسیما و حمایت‌های دولتی از جمله این کمیته‌هاست. این کمیته‌ها تنظیم مقررات می‌کنند یا به مشکلات رسیدگی می‌کنند.

در بخشی از این مراسم از مدیران پلتفرم‌ها تجلیل شد که شامل رسانه‌های تماشاخونه، هماهنگ، کشاورز پلاس، تکیه، روستا تی وی، باد صبا، آریو تی وی، بانک صدای گویندگان، صنعت تی وی و رسانه حوزه علمیه می‌شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا